شناسهٔ خبر: 55809567 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسابولوف:

کاش مردم روسیه مانند ایرانی ها به کشتی علاقه داشتند

قهرمان روس کشتی جهان علاقه مردم ایران به کشتی ارزشمند و ستودنی دانست.

صاحب‌خبر -

ختیک تسابولوف درباره دلیل حضورش در ایران گفت: شرایط خوبی در ایران برای تمرین کردن مهیا است و من شناخت قبلی از مکتب کشتی ایران دارم و برای هرچه بهتر آماده شدن به جهت حضور در رقابت‌های جهانی صربستان در اینجا هستم. آرزو داشتم که در روسیه هم مردم همینقدر و مانند مردم ایران به کشتی علاقه داشتند.

ختیک تسابولوف کشتی گیر روسی الاصل تیم صربستان دارنده مدال طلای وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۴ و مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۷ هم اکنون تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی، در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سلیمانی پیگیری می‌کند.

او گفت: از نظر فنی کشتی ایران همیشه صاحب سبک بوده است و اینکه کشتی گیران ایرانی می‌توانند در چند دوره کشتی ۶ دقیقه‌ای تا ثانیه آخر دوام بیاورند و نتیجه را به نفع خود عوض کنند نشانگر بالا بودن توانایی بدنی و جسمانی آن‌ها است. امکانات در اینجا به گونه‌ای است که کشتی گیر بدون هیچ نیازی به خارج شدن از اردو می‌تواند از نظر تغذیه، تمرینی و پزشکی نیاز‌های خود را برطرف کند و همه چیز در دسترس و ایده آل است.

ختیک تسابولوف نزدیک به ۱۰ سال برای تیم ملی روسیه کشتی گرفت اما در آستانه المپیک توکیو، تغییر تابعیت داد و به عضویت صربستان درآمد.

تسابولوف درباره تفاوت کشتی ایران و روسیه گفت: کشتی ایران و روسیه و مکتب متفاوت دارند که اصلا قابل مقایسه نیست. هر کدام از این مکتب‌ها دستاورد‌هایی در رقابت‌های مختلف داشته اند و به نظر من هر دو کشور صاحب سبک و مطرح در کشتی جهان هستند.

او درباره رفتار کشتی گیران و مربیان ایرانی حاضر در اردو و اینکه کدام کشتی گیر ایرانی را دوست دارد گفت: نهایت محبت از سوی رئیس فدراسیون، مربیان و کشتی گیران ایرانی به من شده است که من واقعا در اینجا احساس غریبه بودن نمی‌کنم و احساسم این است که در خانه خود تمرین می‌کنم و از این بابت از تمامی آن‌ها قدردانی می‌کنم. به دلیل آشنایی قبلی که با حسن یزدانی داشتم و از طریق وی این موقعیت برای من پیش آمده باید بگویم او یکی از بهترین دوستان من است، اما به واقع باید بگویم که رفتاری که کشتی گیران ایرانی در ۱۰ وزن با من داشته اند به گونه‌ای بوده است که سخت است که الان اسم کسی را مشخص و بیان کنم.

نظر شما