شناسهٔ خبر: 55798283 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هزینه های کمک باروری در زیر چتر پوشش کامل بیمه ای/۱۲هزارنفر برای فرزندآوری به بیمارستان معتضدی کرمانشاه مراجعه کرده اند

مرکز آموزش، تحقیقات و درمان نابارور‌ی بیمارستان معتضدی کرمانشاه یکی از مراکز اصلی غرب کشور برای درمان ناباروری است که در سال گذشته نزدیک به ۱۲هزار زوج برای انجام “ivf” به این مرکز مراجعه کرده اند و قرار است همه اقدامات درمان نازایی تحت پوشش کامل بیمه ای درآید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛این مرکز تحقیقاتی و درمانی که بیش از ۶۰سال قدمت دارد یکی از مهمترین مراکز بیمارستانی تک تخصصی زنان و زایمان استان محسوب می شود و در راستای سیاست های کلی جمعیت، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت، تمام خدمات مورد نیاز به زوج های نابارور استان های غرب کشور را با استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته ارایه می دهد.

این مرکز به عنوان اولین بیمارستان دوستدار مادر در کشور، اولین مرکز زایمان بیدرد و زایمان در آب استان، همچنین اولین بخش تخصصی ناباروری کاملاً مجهز در غرب کشور ارائه خدمت می کند و دارای بخشهای درمانی اتاق عمل ، اورژانس، زایمان، بعداززایمان، جراحی و NICU وSCNونرسری‌و سانتر تخصصی ناباروری‌وکلاسهای آمادگی دوران بارداری‌ودرمانگاه تخصصی است.همچنین واحدهای پاراکلینیکی شامل‌آزمایشگاه ،رادیولوژی وماموگرافی میباشد

زوجین نابارور افرادی هستند که پس از یکسال اقدام برای بارداری نتوانسته اند صاحب فرزند شوند که اگر زن بالای ۳۰سال سن داشته باشد این مدت به ۶ماه کاهش می یابد.

 

مرکز ناباروری معتضدی مفتخر است تا کارهای درمانی را به زوجین نابارور در غرب کشور ارائه دهد وامکان “ivf” روش های میکرواینجکشن و مابقی امکانات برای باروری در این مرکز فراهم شده است.

 

دکتر “عبدالله سعادت فر” جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری که به تازگی ریاست این مرکز را برعهده گرفته ، گفت: بیمارستان معتضدی یک مرکز تخصصی زنان و زایمان، بخش نوزادان و ناباروری است و گسترش بخش ناباروری هدف اصلی است که دنبال می شود.

وی ادامه داد: این هدف با توجه به خطر پیری جمعیت و در راستای سیاست های نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است چراکه یکی از بزرگترین چالش ها و معضلات جامعه ما بحران پیری جمعیت است.

این پزشک افزود: در بحث ناباروری با چند مقوله مواجه هستیم، بخشی زیرساخت های فرهنگی و فکری است و باید ذهنیت جامعه نسبت به تعداد فرزند اصلاح شود و در این راستا پیشنهاد می کنم از ظرفیت های مختلف متولیان فرهنگی و صدا و سیما استفاده کرد، از سوی دیگر زوج های ناباروری که برای درمان مراجعه می کنند باید مورد توجه قرار گیرند.

رییس بیمارستان معتضدی کرمانشاه افزود: برخی از این زوج ها بعد از مراجعات اولیه به پزشک و دریافت مشاوره، با اقدامات جراحی و دارویی فرزنددار می شوند ولی برخی به اقدامات مداخله ای و روش های کمک باروری نیاز دارند که این روش ها برای مردان و زنان در مرکز ناباروری معتضدی در دسترس است.

به گفته ایشان بعنوان اورولوژیست، بخشی از این روش مربوط به مردان است که شامل درمان، اقدامات جراحی و نمونه برداری در صورت نیاز است و مابقی مربوط به اقداماتی است که برای بانوان است که اقدامات حاملگی و کاشت بخشی از آنست.

سعادت فر یادآور شد، خدمات از شروع روند بارداری که کمک باروری است تا پس از زایمان و حتی مراقبت های موردنیاز نوزاد در این مرکز قابل دسترس است و از توانایی متخصصان و اساتید خبره استفاده می شود و در بخش ناباروری از اساتید متخصص رشته زنان که فلوشیپ ناباروری دارند و از همکاران جنین شناس‌واورولوژیست استفاده می شود.

وی درخصوص هزینه های سنگین اقدامات باروری گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و مساعت سازمان های بیمه گر و اقدامات حمایتی دولت بنا براین است این اقدامات، پوشش بیمه ای کامل داشته باشد و هزینه اقدامات کمک باروری در دسترس خانواده هایی که تمایل به فرزند دارند قرار بگیرد، چراکه سیاست کلی دولت براین است که معضل جمعیت حل شود.

مراجعه ۸۰هزارنفری به بیمارستان معتضدی

این مسوول با بیان اینکه کل مراجعان بیمارستان در سال گذشته نزدیک به ۸۲هزار نفر بوده است، افزود: مراجعین ناباروری در بخش “ivf” نزدیک به ۱۲هزار نفر بوده است.

وی از وجود۱۹۷تخت‌در مجموع تختهای مصوب وستاره دار در این مرکز خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۰۰ پرسنل در این بیمارستان فعال هستند.

وی در پایان یادآور شد، امکانات برای اجرای طرح توریسم درمانی در این مرکز وجود دارد، علاوه بر ظرفیت درمانی، این طرح رونق اقتصادی به شهر می بخشد و همین درآمد صرف توسعه مراکز درمانی و گردشگری می شود.

گفتگو از زهره کریم زاده

نظر شما