شناسهٔ خبر: 55768063 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت یک اختراع برای جلوگیری از خونریزی زایمان در بیمارستان گراش

کارمند اتاق عمل بیمارستان گراش، دستگاه جلوگیری از خونریزی بعد از زایمان و عمل جراحی سزارین را اختراع کرد.

صاحب‌خبر -

حامد بهزادی، کارمند اتاق عمل بیمارستان گراش، دستگاه جلوگیری از خونریزی بعد از زایمان و عمل جراحی سزارین را اختراع کرد، دستگاه اختراعی او «بکری بالون» نام دارد و امسال به ثبت ملی رسیده است.

حامد بهزادی متولد ۱۳۷۰ در شهرستان زرین دشت، روستای خسویه است. در سال ۹۴ برای شروع دوران طرح‌اش از شیراز به گراش آمد و حالا ۷سال است که به عنوان کارشناس، در اتاق عمل بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش مشغول به کار است.

حامد بهزادی گفت: ایده‌ی ساخت این اختراع در بیمارستان گراش به ذهن او رسید، سال ۹۸ بود که به طور اتفاقی و در حین انجام یکی از عمل‌های جراحی زنان، ایده ساخت این دستگاه به ذهنم رسید.

او گفت: عنوان کامل این اختراع، بکری بالون دارای مانومتر اندازه‌گیری فشار مایع تزریقی است و کاربرد این دستگاه در عمل‌های جراحی زنان و مامایی است.

مخترع بکری بالون در ادامه گفت: نوآوری به کار رفته در این دستگاه هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و در فروردین امسال موفق به ثبت این اختراع پس از گرفتن تاییدیه‌های لازم از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و سه سال طول کشید که این دستگاه ساخته شد و گواهی‌نامه ثبت اختراع گرفت.

با توجه به اهمیت نجات جان مادران باردار و ضعف موجود در بکری بالون‌های فعلی لزوم طراحی بکری بالونی با کارایی بالاتر که بتواند نواقص موجود را رفع کند احساس شد و همین نواقص نیز موجب شکل‌گیری ایده و طرح اولیه اختراع فعلی و نوآوری‌های به کار رفته در آن نسبت به نمونه آمریکایی شد.

نظر شما