شناسهٔ خبر: 55729978 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضاخانی:

امسال ۸ باب کتابخانه در زنجان به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تا پایان امسال 8 باب کتابخانه در مناطق مختلف این استان به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

رضاخانی شامگاه شنبه در جلسه انجمن کنابخانه‌های عمومی استان زنجان آماری از تعداد عضویت کتابخانه‌های عمومی استان ارائه کرد و گفت: پارسال ۴۹ هزار و ۱۲۶ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که امسال باید به ۸۰ هزار نفر برسد؛ البته بر اساس افق جمعیتی این آمار باید به ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه تعداد یک میلیون و ۴۷۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است، ادامه داد: زیربنای کتابخانه‌های استان در زمان حاضر ۳۷ هزار مترمربع است که باید به ۴۰ هزار و ۱۰۴ متر برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ۹۸ باب کتابخانه در مناطق شهری و روستایی استان فعال است، گفت: با بهره برداری از کتابخانه در حال احداث، این تعداد تا پایان امسال به ۱۰۶ باب خواهد رسید.

رضاخانی با بیان اینکه از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها، ۳ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یافت، افزود: امسال این رقم باید به هفت میلیارد تومان برسد.

او با اشاره به اینکه امسال تجهیز ۲۲ باب کتابخانه عمومی در استان در دستور کار است، ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در اداره کل پیگیر آن هستیم، ساخت کتابخانه مرکزی، کتابخانه شهید مدرس خرمدره، کتابخانه عمومی زیتون آببر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درباره فعالیت کتابخانه‌ها در روستا‌ها نیز گفت: در جایی که امکان ساخت کتابخانه نیست کتابخانه سیار را راه اندازی می‌کنیم.

نظر شما