شناسهٔ خبر: 55720016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کشتی فرنگی جوانان جهان/ 4 طلا و یک برنز دیگر در انتظار ایران

3 کشتی گیر ایران در پنج وزن دوم رقابت های فرنگی جوانان جهان به فینال رسیدند تا ایران شش فینالیست داشته باشد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان با انجام کشتی های 5 وزن دوم پیگیری شد. سعید اسماعیلی در ۶۰، علیرضا مهمدی در ۸۲ و علی عابدی در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی فینال شدند. سید دانیال سهرابی در ۶۷ و امیر عبدی در ۷۲ کیلوگرم به دیدار رده بندی رسیدند.

وزن ۶۰ کیلوگرم

سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ماکس ول بلک از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور دوم در حالی که تا ثانیه های پایانی 9 بر 6 کشتی را بازنده بود با نتیجه ۱۳ بر ۹ از سد کوتو گومی از ژاپن گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله ولادمیر ویوتویچ از اوکراین را با نتیجه ۱۲ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله با مهمت از آذربایجان کشتی گرفت و با برتری 3-1 به فینال رسید.

وزن ۶۷ کیلوگرم

سید دانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۱ نوردوس نورکانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر عبدالرحمن عمر از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر یانیس نیفری از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سهرابی در این مرحله به مصاف نیکا برولادزه از گرجستان رفت و ضربه فنی شد تا به دیدار رده بندی برسد.

وزن ۷۲ کیلوگرم

امیر عبدی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ از سد ایتو نیشیدا از ژاپن گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جاکوب سیمچیک از کرواسی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. عبدی در این مرحله مقابل آتیلا توسماگی از مجارستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف الکساندر سولووی از مولداوی رفت و با قبول شکست 5 بر 2 از راه یابی به فینال بازماند.

وزن ۸۲ کیلوگرم

علیرضا مهمدی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستین مدینا مونز از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر شان یولین از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر فارس قالی از مصر را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهمدی در این مرحله با آلپرن بربر از ترکیه کشتی گرفت و با برتری 8 بر 2 فینالیست شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم

علی عابدی درزی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل اینوت گوسا از رومانی با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک از سد رومان بالچیوسچی از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عابدی درزی در این مرحله با ریچارد کارلسون از استونی روبرو شد که با تساوی 1-1 به دلیل کسب امتیاز آخر پیروز شد تا او هم به فینال برسد.

رقابت های نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت ۱۸:۱۵ امروز (شنبه) برگزار می شود.

در رقابت‌های ۵ وزن نخست که دیروز برگزار شد نیز سه نماینده ایران راهی فینال شدند اما سید آرش نگهداری در ۵۵ و مسعود کاووسی در وزن ۷۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند. رقابت‌های فینال ۵ وزن نخست امشب شنبه برگزار می‌شود.

 

نظر شما