شناسهٔ خبر: 55700623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت امور خارجه پیگیر آزادی حاجی اصفهانی است

اصفهان-وزیر امور خارجه دردیدار با پدرخلیل دردمند حاجیِ ایرانی که بعد ازپایان مناسک حج در مکه ازسوی پلیس عربستان بازداشت شده، تاکید کرد این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی وی بکارگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان، عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با پدر خلیل دردمند، حاجیِ ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه از سوی پلیس بازداشت شده است، ضمن احوالپرسی و دلجویی از خانواده وی، ایشان را در جریان اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه از ابتدا تاکنون قرار داد و تاکید کرد این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان بکار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعدت عربستان، تنها بازماندل ححاج کشورمان به کشور باز گردد.

امیرعبداللهیان، در خلال روزهای اخیر در گفت‌وگوی جداگانه با وزرای امور خارجه عراق و عمان خواستار مساعدت آنان برای آزادی سریع‌تر این تبعه کشورمان شد.

اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه نیز به صورت فعال موضوع را در دست پیگیری داشته و تا آزادی این شهروند کشورمان به انجام وظیفه خود عمل خواهد کرد و موضوع به طور جدی در دستور کار اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه قرار دارد.

به گزارش مهر، خلیل دردمند از دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شد، اما پس از ۲ روز او توسط نیروهای سعودی فرا خوانده و به زندانی دیگر انتقال یافت.

با توجه به آخرین گزارش‌ها، برای این حاجی ایرانی که در زندان سعودی‌ها است، پرونده تشکیل شده و قرار است در روزهای آینده به پرونده او رسیدگی شود.

نظر شما