شناسهٔ خبر: 55699256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه کوار:

۸موکب اربعین توسط مردم کوار برپا می شود

کوار-امام جمعه کوار از برپایی هشت موکب از سوی مردم کوار در مسیر راهپیمایی اربعین خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کوار با اشاره به راهکارهای مدیریت فضای مجازی، و لزوم ایجاد اینترنت ملی، اظهار کرد: تا زمانی که از اینترنت کشورهای خارجی استفاده می‌کنیم، امنیت و سلامت در فضای مجازی وجود ندارد.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که کاربران داخلی با اطمینان خاطر از فضای مجازی استفاده کنند و ضمن اینکه دغدغه سرقت اطلاعات شخصی خویش را نداشته باشند.

امام جمعه کوار با تاکید بر اینکه باید اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از محتوای فاسد و منحرف‌کننده پاک باشند، خاطرنشان کرد: این موضوع با راه‌اندازی اینترنت ملی محقق می‌شود.

حجت الاسلام گشول استفاده دولت از شبکه‌های اجتماعی داخلی را بهترین راه‌های حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان کرد: پیدایش ابزار و تکنولوژی‌های جدی داخلی در گروی حمایت مسئولین کشور از شبکه‌های اجتماعی داخلی و استفاده از این شبکه‌هاست.

وی یادآور شد: بسیاری معتقدند شبکه‌های اجتماعی خارجی از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردار بوده و اشکالات کم‌تری دارند، لذا استفاده از آنان بهتر است. در جواب این عده از کاربران می‌گوئیم، آیا این شبکه‌های اجتماعی خارجی در زمان تولید نیز کیفیت و سرعت امروز را داشتند؟ آیا از ابتدا بدون اشکال بودند؟ قطعاً این‌گونه نبوده، بلکه با مرور زمان و با استفاده کاربران زیاد، مشکلات آنها برطرف و کیفیت آن بهتر شده است.

امام جمعه کوار تاکید کرد: لازم است تا همه مردم به نرم‌افزارهای داخلی اعتماد کنند تا سازندگان آن بتوانند به کیفیت آنها بیفزایند و مخاطبان خود را راضی کنند.

گشول با اشاره به تبلیغ رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی داخلی، عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند در تولید شبکه‌های اجتماعی داخلی نقش مهم و بسزایی داشته باشد، این سازمان حساس و کلیدی در همه دوران انقلاب، می‌تواند با ساخت فیلم و سریال‌های جذاب و با محتوا، مردم جامعه را با فضای مجازی بیشتر آشنا کرده و آنها را تشویق کند تا با آگاهی لازم به سمت فضای مجازی بروند.

رئیس شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان کوار گفت: مصادیق فراوانی وجود دارد که گویای تأثیر عمیق رسانه‌ها بر افکار عمومی است.

او همچنین بر ضرورت معرفی گروه‌ها و کانال‌های معتبر ازطریق رسانه تاکید کرد و افزود: سزاوار است که مسئولان، شبکه‌های اجتماعی داخلی و گروه‌ها و کانال‌های مفید و سالم را شناسایی و آنها را از طریق رسانه با تبلیغات زیبا و جذاب به کاربران معرفی کنند تا هر کاربر، متناسب با نیاز و علاقه خویش از این گروه‌ها و کانال‌ها استفاده کند و کمتر به سراغ شبکه‌های اجتماعی خارجی مفسده دار برود.

امام جمعه کوار بیان داشت: حضور افراد متخصص در گروه‌ها و کانال‌ها از بهترین راهکارهای ترویج و استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی است.

وی ابراز امیدواری کرد که امروزه از بهترین وسایلی که می‌توان با آن، معارف بلند دینی را تبلیغ کرد؛ شبکه‌های اجتماعی است و مراکز علمی مانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه باید از این فرصت طلایی و استثنایی استفاده کرده و جامعه داخلی و خارجی را به سمت سعادت و سربلندی رهنمون باشند.

حجت الاسلام گشول در ادامه به ظرفیت‌های مذهبی شهرستان کوار نیز گریزی زد و گفت: یکی از نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی شهرستان کوار حضور ۸ موکب مختلف در عراق در ایام اربعین حسینی است که نشان می‌دهد نزدیک به یک دهم موکب‌های استان فارس متعلق به شهرستان کوار است.

وی ادامه داد: کمک‌های خودجوش مردمی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردمی موجب شده‌است این حضور بسیار پررنگ و چشمگیر باشد.

نظر شما