شناسهٔ خبر: 55698824 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

دانستن کلمات بیشتر در کودکی باعث موفقیت تحصیلی می شود

مطالعات جدید محققان نشان می دهد کودکانی که با دایره واژگان خوب و مهارت های توجه وارد پیش دبستانی می شوند، در مقاطع بالاتر، موفقیت تحصیلی بیشتری را تجربه می کنند.

صاحب‌خبر -

مطالعات جدید محققان نشان می دهد کودکانی که با دایره واژگان خوب و مهارت های توجه وارد پیش دبستانی می شوند، در مقاطع بالاتر، موفقیت تحصیلی بیشتری را تجربه می کنند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران با بررسی توانایی تعامل ۹۰۰ کودک ۴ ساله با معلمان و همسالان خود و همچنین مشارکت آنها در وظایف کلاسی، دریافتند دایره لغات وسیع تر با موفقیت تحصیلی بیشتری همراه است.

چینگ کینگ یانگ، نویسنده اصلی این مطالعه در دانشگاه ایالتی کلمبوس اوهایو، درباره موضوع فوق گفت: سطوح مهارت ‌های واژگانی و کنترل بازدارنده که کودکان در سال ‌های پیش‌ دبستانی از خود نشان می‌ دهند، به روش‌ های مختلف در موفقیت آن ها در مقاطع بالاتر تاثیر دارد.

اعضای این تیم مطالعاتی دریافتند: کودکان پیش دبستانی که یاد گرفته بودند چگونه رفتارهای نامناسب خود را سرکوب کرده و افکار یا احساسات مزاحم را مسدود کنند، بیشتر درگیر وظایف کلاسی می شوند و تعاملات مثبت بیشتری دارند. از سوی دیگر مشخص شد داشتن طیف وسیع تری از کلمات بر توانایی کودکان در برقراری ارتباط با معلمان خود تأثیر می گذارد.

یانگ در این رابطه گفت: به نظر می ‌رسد کودکانی که مهارت ‌های کنترل بازداری و واژگان پایین ‌تری دارند، در معرض خطر بروز انواع مختلف رفتارهای نادرست هستند. این موضوع نشان می دهد که معلمان باید بتوانند تشخیص دهند چه کسانی ممکن است مستعد مشارکت منفی بیشتری باشند. آنها همچنین باید مشارکت در کلاس درس را برای همه کودکان تسهیل کنند.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه شامل ۴۴۳ دختر و ۴۵۲ پسر از پیشینه‌ های نژادی و قومی مختلف در ۲۲۳ کلاس درس در ۱۰ مکان مختلف بود.  محققان از چندین معیار برای سنجش مهارت های این کودکان استفاده کردند. 

محققان این تیم مطالعاتی تاکید کردند که یافته های آنها گامی مهم و رو به جلو است زیرا تغییر کوچک در مهارت ها و تجربیات کودکان در مراحل اولیه می تواند تأثیر چشمگیری بر موفقیت تحصیلی آینده آن ها داشته باشد.

اعضای این تیم مطالعاتی تاکید کردند سیاستگذاران باید راه‌ هایی را برای آموزش بهتر معلمان برای شناسایی دانش ‌آموزانی که فاقد این مهارت‌ ها هستند، در نظر گرفته و حمایت مناسبی را برای کمک به پیشرفت آنها ارائه دهند.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Early Education and Development منتشر شده است.

مترجم: زهرا همراز
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما