شناسهٔ خبر: 55682182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

تنها راه هدایت نسل جوان، توجه به قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه باید همت بیشتری برای هدایت جوانان صرف کرد، گفت: تنها راه، توجه به قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در مراسم آغاز کارگروه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه مسئولین و معاونین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: دشمن هر روز به ابزارهای جدید مجهز می شود و این موضوع، وظیفه‌ی روحانیت را سنگین تر می کند.

 

آیت الله علی خاتمی به محبوبیت مقام معظم رهبری در بین نسل جوان اشاره کرد و افزود: ایشان علی‌رغم تمام هجمه‌های دشمنان، همچنان به عنوان شاخص و معیار تطبیق، برای جوانان جذابیت دارند و این، نشان‌دهنده اهمیت وظیفه‌ی روحانیت است.

 

امام جمعه زنجان خطاب به روحانیون حاضر در جلسه گفت: شما میدان وسیع و فرصت خوبی در اختیار دارید و لازم است در جلسات اینچنینی، با قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و فرهنگ اهل بیت(ع) بیشتر مانوس شوید چراکه اینها به عمر، اندیشه و فهم انسان برکت می‌دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد مثبت و قوی حوزه علمیه در خصوص صدور احکام مباحث جدیدی چون رمز ارزها، بورس و...گفت: خوشبختانه خروجی فکری و اندیشه‌ایِ حوزه علمیه با نیازهای جامعه مطابقت دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز  نقش روحانیت در تقویت معنویت در دانشگاه‌ها را بی‌بدیل دانست و گفت: روحانیت در ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها نقش مهم و برجسته‌ای دارد.

 

حسن بختیاری صبح امروز ضمن گرامی‌داشت ۲۶مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، به نقش روحانیت در تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی اشاره و اظهار کرد: سرود سلام فرمانده به عنوان اثری که نفوذ برون‌مرزی پیدا کرد، با پشتیبانی فکری روحانیت تولید شد.

 

وی تصریح کرد: حضور روحانیت در دانشگاه‌ها مغتنم بوده و لازم است نهایت استفاده از ظرفیت فکری روحانیت صورت پذیرد.

 

گفتنی است کارگروه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه مسئولین و معاونین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشگاه علوئم‌پزشکی زنجان، از صبح امروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/693

نظر شما