دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو با اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای حضور خودروسازان و قطعهسازان ایرانی در بازار روسیه پیشنهاد کرد: یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود.
احمد قلعهبانی با اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای حضور خودروسازان و قطعهسازان ایرانی در بازار روسیه گفت: اگر یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود میتوان خودرو بسیار کیفی، اقتصادی و پیشرفته وارد بازار کرد.
او افزود: خودروسازان جهانی بهمنظور کاهش هرچه بیشتر هزینههای تولید، اقدام به طراحی پلتفرمهای مشترک میکنند، زیرا سرمایهگذاری در بخش موتور، گیربکس، اکسل و غیره هزینه زیادی نیاز دارد.اگر خودروسازان بزرگ ایرانی، همراه با خودروسازان چینی و روسی بتوانند پلتفرم مشترکی طراحی کنند، قادر به تولید خودروهای مختلف با مدلهای متفاوت خواهند بود تا در بازار این کشورها و همچنین کشورهای منطقه و همسایگان آنها که جمعیت بسیار بالایی را شامل میشود، مورد استفاده قرار گیرد.
قلعهبانی تصریح کرد: تحقق این مهم به انجام مذاکرات، حسننیت طرفها و قبول داشتن یکدیگر بستگی دارد و نیاز است تا شرکتهایی از خودروسازان ایرانی، چینی و روسی پیدا شوند که خواهان انجام این مهم باشند. او خاطرنشان کرد: طراحی و تولید پلتفرم مشترک توسط این کشورها میتواند در عرصه خودروهای الکتریکی و همچنین خودروهای با سوخت فسیلی انجام شود که در این صورت به رقابتپذیری محصولات تولیدی حاصل از این پلتفرمها با سایر تولیدات جهانی خواهد انجامید.
دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو کشور ادامه داد: حتی در صورت امکان میتوان از توانمندی شرکتهای ترکیهای به این منظور استفاده کرد.
همکاری برای تولید پلتفرم مشترک
او در خصوص پلتفرمهایی که در حال حاضر در کشورمان استفاده میشود، اظهار داشت: ایرانخودرو و سایپا میتوانند در این زمینه و طراحی پلتفرم مشترک همکاری بیشتری با هم داشته باشند و حتی میتوانند از توان و ظرفیت شرکتهای ژاپنی، چینی و روسی بهرهمند شوند.
قلعهبانی تصریح کرد: در این راستا میتوان به تجربه موفق پلتفرم تندر ۹۰ اشاره کرد که در گذشته موقعیت خوبی برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرد در این میان میتوان واردات خودرو را هم دنبال کرد. اگر واردات خودرو آنطور که مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است انجام شود، به نفع خودروسازان داخلی خواهد بود.
دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو معتقد است: واردات خودرو در صورت اجرایی شدن سالیانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود که با توجه به تیراژ خودروسازان داخلی، اندک است.
∎
احمد قلعهبانی با اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای حضور خودروسازان و قطعهسازان ایرانی در بازار روسیه گفت: اگر یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود میتوان خودرو بسیار کیفی، اقتصادی و پیشرفته وارد بازار کرد.
او افزود: خودروسازان جهانی بهمنظور کاهش هرچه بیشتر هزینههای تولید، اقدام به طراحی پلتفرمهای مشترک میکنند، زیرا سرمایهگذاری در بخش موتور، گیربکس، اکسل و غیره هزینه زیادی نیاز دارد.اگر خودروسازان بزرگ ایرانی، همراه با خودروسازان چینی و روسی بتوانند پلتفرم مشترکی طراحی کنند، قادر به تولید خودروهای مختلف با مدلهای متفاوت خواهند بود تا در بازار این کشورها و همچنین کشورهای منطقه و همسایگان آنها که جمعیت بسیار بالایی را شامل میشود، مورد استفاده قرار گیرد.
قلعهبانی تصریح کرد: تحقق این مهم به انجام مذاکرات، حسننیت طرفها و قبول داشتن یکدیگر بستگی دارد و نیاز است تا شرکتهایی از خودروسازان ایرانی، چینی و روسی پیدا شوند که خواهان انجام این مهم باشند. او خاطرنشان کرد: طراحی و تولید پلتفرم مشترک توسط این کشورها میتواند در عرصه خودروهای الکتریکی و همچنین خودروهای با سوخت فسیلی انجام شود که در این صورت به رقابتپذیری محصولات تولیدی حاصل از این پلتفرمها با سایر تولیدات جهانی خواهد انجامید.
دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو کشور ادامه داد: حتی در صورت امکان میتوان از توانمندی شرکتهای ترکیهای به این منظور استفاده کرد.
همکاری برای تولید پلتفرم مشترک
او در خصوص پلتفرمهایی که در حال حاضر در کشورمان استفاده میشود، اظهار داشت: ایرانخودرو و سایپا میتوانند در این زمینه و طراحی پلتفرم مشترک همکاری بیشتری با هم داشته باشند و حتی میتوانند از توان و ظرفیت شرکتهای ژاپنی، چینی و روسی بهرهمند شوند.
قلعهبانی تصریح کرد: در این راستا میتوان به تجربه موفق پلتفرم تندر ۹۰ اشاره کرد که در گذشته موقعیت خوبی برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرد در این میان میتوان واردات خودرو را هم دنبال کرد. اگر واردات خودرو آنطور که مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است انجام شود، به نفع خودروسازان داخلی خواهد بود.
دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو معتقد است: واردات خودرو در صورت اجرایی شدن سالیانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود که با توجه به تیراژ خودروسازان داخلی، اندک است.
نظر شما