شناسهٔ خبر: 55673644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

چهارمین مجلس «به آیین آسمان» در زنجان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان؛ چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» با عنوان «اوخشاما آخشامی» شامگاه دیروز (۲۵ مردادماه) در زنجان برگزار شد.


این برنامه توسط خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و حسینیه اعظم زنجان محقق شد.


چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» با حضور مسئولان کشوری و استانی، شاعران زنجانی و شاعرانی از استان‌های اصفهان، اردبیل، تهران و ... برگزار شد.


در این برنامه امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالا شهیدان گفت: افتخار داریم امروز در هفتمین سالروز شهات سید شهدا علیه السلام در خدمت شاعران عزیز و مهامن محترم از استان های تهران، اصفهان،اردبیل هستیم .


وی با اشاره به جایگاه امام حسین علیه السلام در احیای اسلام افزود: باید با تاسی به این امام همام در جهت احیا و زنده نگه داشتن اصول اسلامی گام برداریم .


در چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» با عنوان «اوخشاما آخشامی» استاد ولی‌الله کلامی از زنجان، قادر ایمان‌زاده از اردبیل، علی حنیفه و علی کریمی از زنجان، محمود حبیبی‌کسبی و محمدرضا طهماسبی از تهران، شکرانه عالم، محسن ناصحی از اصفهان، هادی وحیدی و قربان ولیئی از زنجان، بهروز منزوی و ... به قرائت شعر پرداختند.


در ادامه برنامه، کتاب «بیزبیله آغلاردیق؛ مرجع سه‌ مجلدی مرثیه‌سرایی در زبان ترکی» که نوشته صالح سجادی، احمد رنجبری‌حیدرباغی و جعفر پوررضوی است نیز رونمایی شده و از مولفان آن قدردانی شد.


پیش از برگزاری مجلس چهارم «به آیین آسمان» در زنجان، مجلس‌های اول، دوم و سوم این آیین در استان‌های قم، خراسان‌ رضوی و اصفهان برگزار شده‌ بود.


لازم به ذکر است، برنامه به آیین آسمان به صورت زنده از aparat.com/khaneketab/live نیز پخش می‌شد.

نظر شما