شناسهٔ خبر: 55673391 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عبور خريد گندم با قيمت تضميني از 7 ميليون تن

صاحب‌خبر -
عبور خريد گندم با قيمت تضميني از 7 ميليون تن
خبرگزاری آریا-شرکت بازرگانی دولتی پیش بینی کرد هفته آینده خرید تضمینی گندم از مرز 7 میلیون تن عبور کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بنا بر گزارش شرکت بازرگانی دولتی، سال گذشته تا این تاریخ، تنها 4.5 میلیون تن گندم خریداری شده بود و خرید تضمینی گندم از گندمکاران در سال جاری با 52 درصد رشد، 2.5 میلیون تن افزایش داشته و این در حالی است که فرآیند خرید گندم از کشاورزان در استان‌های مختلف کشور همچنان در جریان است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده، میزان خرید تضمینی گندم از مرز 7 میلیون تن عبور کند.
دستیابی به خودکفایی پایدار تولید محصول استراتژیک گندم یکی از اهداف مهم دولت جدید است و رئیس جمهوری روز دوشنبه در نشست با مدیران وزارت جهاد کشاورزی از تامین امنیت غذایی پایدار برای کشور به عنوان مهم‌ترین ماموریت این وزارتخانه نام برد و خرید تضمینی نزدیک به 7 میلیون تن گندم به عنوان محصول استراتژیک از کشاورزان که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران صورت می‌گیرد، را نشانه اعتماد متقابل میان دولت و کشاورزان دانست.
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز روز سه شنبه از عبور خرید تضمینی گندم از مرز 7 میلیون تُن خبر داد و افزود: با اجرای برنامه‌ها می‌توانیم سال آینده تولید گندم نان را به سطح پایدار برسانیم.
ساداتی نژاد با بیان اینکه افزایش تولید گندم نشان داد که حمایت از کشاورزان اثر گذار است، تصریح کرد: با رهنمود‌های مقام معظم رهبری در ابتدای سال، موضوع حمایت تضمینی از تولیدات داخلی در دولت تصویب شد و این امر انگیزه خوبی برای کشاورزان عزیز ایجاد کرد.
وزیر جهاد کشاورزی کاهش 45 درصدی قیمت کود‌های پایه را یکی از موثرترین اقدامات دولت در زمینه حمایت از کشاورزی خواند و گفت: این کار موجب تقویت زمین‌های کشاورزی و در نتیجه افزایش راندمان تولید شد و علاوه بر گندم در افزایش تولید برنج، جو و ذرت نیز اثرگذار بود.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی حرکت به سمت پایداری در تولید گندم نان یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است مصرف سالانه گندم حدود 9 میلیون تن است و با توجه به سطح زیر کشت آبی در کشور، با اجرای برنامه‌ها و به ویژه کشت قراردادی قاعدتا باید به پایداری در تولید و مصرف گندم نانی کشور برسیم.

نظر شما