شناسهٔ خبر: 55673170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان خبرداد

سرعت گرفتن آماده‌سازی مسیر زائرین و مواکب اربعین حسینی

خلیلیان با اشاره به سرعت گرفتن آماده‌سازی مسیر زائران و مواکب و آمادگی خدمات‌رسانی به زائران گفت: سفر با قطار نیز برای استفاده زائرین آماده شده و زائرین از نقاط مختلف کشور می‌توانند به وسیله قطار به خرمشهر آمده و از آنجا با ریل باس به پایانه بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه، پایانه مرزی و دیدار با موکب‌داران اظهار کرد: کار آماده‌سازی مواکب، پارکینگ و مسیر زوار سرعت خوبی گرفته و با شروع حرکت زائران به سمت مرز آمادگی لازم برای پذیرایی از آنها وجود خواهد داشت.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر دروازه‌های خروجی نیز نظارت و آمادگی‌لازم وجود دارد اضافه کرد: همچنین زوار خارجی و ایرانی از مسیرهای جداگانه عبور خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: زائرین باید در سامانه سماح ثبت‌نام‌ کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای پذیرایی از آنها داشته باشیم، همچنین این ثبت‌نام حکم گذرنامه و بیمه آنها را نیز‌ خواهد داشت.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه مسیرهای قطار نیز آماده شد و زائرین از مناطق مختلف کشور می‌توانند به خرمشهر بیایند افزود: در ایستگاه خرمشهر نیز ریل باس‌هایی وجود دارد که می‌توانند تا پایانه مرزی بروند، سپس از پایانه تا بصره نیز حرکت کرده و از بصره با قطار رهسپار نجف شوند.

 

خلیلیان عنوان کرد: توصیه ما این است زائرین حتماً گذرنامه‌های خود را تمدید کنند چرا که وقتی وارد مرز شوند جمعیت متراکم و امکان تمدید محدود است و وقت آنها تلف خواهد شد.

 

وی در پایان یاد آور شد: یکی از وعده‌های ریاست جمهوری در سفر به خوزستان آب آشامیدنی بود و یکی از آنها طرح غدیر است که ۵۲ درصد جمعیت شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد و عمده کارهای آن ظرف هشت ماه گذشته انجام و تجهیزاتی برای نصب نیاز است که به محض رسیدن آنها این تاسیسات قابل بهره‌برداری است.

 

پایان پیام/72

نظر شما