شناسهٔ خبر: 55672661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد/ تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در بندر

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر گسترش همکاری‌ها با کشورهای حوزه CIS جهت توسعه ترانزیت کالا، از رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت انواع کالا در سال جاری در بندرامیرآباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ترانزیت انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به توافق ایران و روسیه جهت انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از کریدور شمال _جنوب و ظرفیت بالای مراوده ترانزیتی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و روسیه به کشورهای اقیانوس هند و آسیای شرقی از طریق ایران، افزود: پس از تنش‌های رخ داده در شرق اروپا ، این کریدور از نظر کوتاهی مسافت و زمان ارسال کالا و در نهایت هزینه تمام شده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سعیدی پور یادآور شد: با پیگیری‌ها و برگزاری جلسات متعدد با کشورهای همسایه، اعضای سازمان اکو و حضور مسئولین کشوری در این بندر به دنبال ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بندرامیرآباد از تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در استان با حمایت و دستور صریح استاندار مازندران خبر داد.

نظر شما