شناسهٔ خبر: 55665840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ورود سازمان بازرسی کل برای نظارت بر چاه‌های آب شهری | شهرداری‌ها کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب نصب کنند

در پی استنکاف برخی از شهرداری‌ها از نصب کنتور مورد تایید هوشمند حجمی بر روی چاه‌های آب، سازمان بازرسی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، آب‌های سرازیر شده از فضای سبز به سمت آسفالت داغ خیابان‌ و اتوبان در برخی از نقاط شهر دیده می‌شوند و گلایه شهروندان را به همراه آورده است. استفاده کنترل نشده از آب چاه‌های تهران برای حفظ فضای سبز چنان شدت گرفت که سازمان بازرسی کل کشور به شیوه خود این موضوع را در دستور کار قرار داد.

براساس نامه‌ای که از سوی معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی طی نامه‌ای به بازرسان کل استان‌ها ارسال شده است، استنکاف برخی از شهرداری‌ها از نصب کنتور مورد تایید «هوشمند حجمی» بر روی چاه‌های آب و همچنین عدم گزارش به آب منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

احمد اسدیان در این نامه با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب تاکید کرد که چاه‌های آب باید به کنتور و یا وسایل اندازه گیری و میزان آبدهی مجهز باشند:« جهت مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی و در راستای جلوگیری از مصرف بی رویه آب و صرفه جویی در مصرف آن، تمام شهرداری‌ها موظف به نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب هستند و باید اقدامات نظارتی لازم در این زمینه صورت گیرد.»

معاون سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: با توجه به کسری ذخایر استراتژیک آب زیرزمینی و فرونشست زمین، بازرسان کل استان‌ها عملکرد شهرداری‌ها در این خصوص را مورد نظارت و بررسی قرار دهند.

نظر شما