شناسهٔ خبر: 55665579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین

توانمندسازی سازی مددجویان منجر به کاهش محرومیت در جامعه می‌شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: ایجاد فرصت شغلی مناسب و توانمندسازی مددجویان از مهمترین راهکارهای کاهش فقر و رفع محرومیت در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر ظاهری روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) مانند یک دولت کوچک است که در عرصه‌های مختلف به جامعه هدف خود خدمت ارائه می‌کند تا بستر محرومیت و فقر را از خانواده‌های نیازمند بکاهد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش فقر و رفع محرومیت، ایجاد فرصت شغلی مناسب است که به خانواده نیازمند عزت می‌دهد تا زندگی شایسته‌ای داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های مختلف درون و برون سازمانی برای ارتقای وضعیت زندگی مددجویان استفاده کند که یکی از این ظرفیت‌ها بهره گیری از فرصت های شغلی در واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی افزود: در حال حاضر و در سطح استان با تعدادی از شرکت‌ها همکاری و تعامل موثری در زمینه جذب و به کارگیری نیروهای مورد نیاز از بین مددجویان و فرزندان مددجویان تحت حمایت این نهاد وجود دارد.

ظاهری یادآور شد: می‌توانیم همکاری با واحدهای صنعتی را در یک نشست برای صاحبان سایر واحدهای تولیدی مطرح کنیم تا این همکاری در سایر شرکت‌های تولیدی و خدماتی گسترش یابد.

واحدهای صنعتی برای عمل به مسوولیت اجتماعی ظرفیت بالقوه‌ای دارند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: واحدهای صنعتی در زمینه مسئولیت اجتماعی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارند و اجرایی شدن این ظرفیت‌ها نیازمند اعتمادسازی بیش از پیش است.

رضا صفاری افزود: توجه به مسوولیت‌های اجتماعی یک ضرورت است تا جامعه و به ویژه اقشار نیازمند، از این ظرفیت بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با تاکید بر اعتمادسازی برای اجرایی شدن این ظرفیت‌ها، اضافه کرد: برای اعتمادسازی در واحدهای صنعتی لازم است زمینه‌های همکاری تشریح و تقویت شود تا واحدهای صنعتی برای حضور در این میدان انگیزه پیدا کنند.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که می‌تواند از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد انگیزه کند مشاهده دستاوردهای همکاری است و وقتی صاحبان واحدهای صنایع مشاهده کنند که نتیجه این همکاری رهایی یک نیازمند از فقر است، رغبت بیشتری برای همکاری خواهند داشت.

صفاری اعلام کرد: عامل دیگر در رشد همکاری بسته تشویقی کمیته امداد است چراکه براساس این بسته حق بیمه کارگر که از سوی کارفرما باید پرداخت شود، از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.

وی یادآورشد: قطع به یقین همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و واحدهای صنعتی در زمینه ایجاد اشتغال ثمرات زیادی خواهد داشت که نیازمندان و محرومان از آن بهره مند خواهند شد.

نظر شما