شناسهٔ خبر: 55663151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دردسرهای تازه نامزد نخست وزیری انگلیس

فاش شدن یک مکالمه ضبط شده از لیز تراس نامزد نخست وزیری انگلیس که در آن علیه کارگران انگلیسی صحبت می کند در رسانه های این کشور بازتاب گسترده ای یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، فاش شدن یک مکالمه ضبط شده از لیز تراس نامزد نخست وزیری انگلیس که در آن علیه کارگران انگلیسی صحبت می کند در رسانه های این کشور بازتاب گسترده ای یافت و درد سر تازه ای را برای او ایجاد کرد.

در حالی که لیز تراس وزیر خارجه انگلیس و ریشی سوناک وزیر خزانه داری مستعفی دولت جانسون بی وقفه برای به دست آوردن کرسی نخست وزیری انگلیس تلاش می کنند، انتشار اظهارات تراس علیه کارگران، موجی از انتقادها علیه او را در پی داشت.

لیز تراس که براساس نتایج تازه‌ترین نظر سنجی حدود ۲۲ درصد از رقیب خود پیش است در صدای ضبط شده که گفته شده مربوط به قبل و در گفتگو با مقامات بوده می‌گوید به طور کلی کارگران بریتانیایی مهارت رقبای خارجی را ندارند.

منابع نزدیک به لیزتراس در واکنش به این افشاگری، آن را مربوط به سال‌های گذشته و فاقد وجاهت امروزی دانستند و گفتند چنانچه لیز تراس به عنوان نخست وزیر آینده تعیین شود، اقتصادی با دستمزد بالا، رشد بالا و مالیات کم ارائه خواهد داد.

جاناتان اشورث، وزیر کار و بازنشستگی حزب کارگر و دولت سایه، اظهارات لیزتراس را به شدت توهین آمیز دانست و گفت: او اوایل این ماه هم کارگران خارج از لندن را مستحق دریافت دستمزد کمتر دانست و اکنون فاش شده است که به عقیده او مردم خارج از لندن فرهنگ یا نگرش درستی ندارند.

وی افزود: حزب حاکم محافظه کار ناکامی‌های خود را در مهار تورم و رشد اقتصادی نباید به گردن کارگران بیندازد.

پس از کناره گیری اجباری بوریس جانسون از رهبری حزب محافظه کار، نمایندگان این حزب در مجلس عوام انگلیس پس از چند دور انتخابات درون حزبی، از میان هشت نامزد جانشینی جانسون، نامزد‌هایی را که بیش‌ترین آرا را جلب کردند به عنوان نامزد‌های نهایی سکانداری حزب محافظه کار و به تبع آن نخست وزیر به اعضای این حزب معرفی کردند.
اکنون این حدود ۱۶۰ هزار شهروند عضو حزب حاکم محافظه کارند که باید نخست وزیر آینده این کشور حدود ۶۷ میلیون نفری را تا پیش از نیمه شهریور تعیین کنند.

نظر شما