شناسهٔ خبر: 55661156 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پایداری شبکه ارتباطی در مرز تمرچین | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای نخستین بار امسال مرز تمرچین به روی زائران اربعین گشوده شده است گفت: شبکه ارتباطی در مرز تمرچین پایدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه شورای مدیران حوزه فاوا استان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مرز تمرچین به روی زائران اربعین گشوده شده است گفت: 80 درصد روستاهای شهرستان پیرانشهر به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات  متصل هستند.

وی تصریح کرد: پوشش مناسب منطقه تمام تلاش خود را برای ایجاد بستر ارتباطی مناسب در مرز تمرچین برای رفاه حال زائرین اربعین به کارمی بندیم.
وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز ما بر تامین زیرساخت های ارتباطی برای ایجاد شبکه ای پایدار و مطلوب است،گفت:با تلاش همکاران اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر پایش شبکه شهرستان پیرانشهر و بخصوص مرز تمرچین را در دستورکار قرار داده ایم تا بر اساس آن مدیریت بهتری بر پوشش و پایداری شبکه داشته باشیم.
جلیلی نژاد با اشاره به تاکید استاندار برای هماهنگی بشتر در تمام حوزه ها در بحث میزبانی زائرین اربعین برای اولین بار دراستان افزود: از ظرفیت وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی و تجهیزات استان های آذربایجان شرقی و اردبیل و خود استان آذربایجان غربی برای ایجاد بستر پایدار در مرز تمرچین استفاده می کنیم.
بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه ظرفیت تمام دستگاه های از جمله پست، پست بانک، ارتباطات زیرساخت، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه و اپراتورهای ارتباطی احصاء شد و مواردی چون اختصاص 6 کور فیبر نوری برای تقویت زیرساخت ارتباطی و ایجادباجه ثابت و سیار و ATM بانکی توسط پست بانک ،استقرار سایت سیار و دیزل ژنراتور برای تامین اضطراری برق توسط اپراتورهای ارتباطی و ایجاد باجه پستی و استقرار آن در مرزتمرچین و پایش مستمر شبکه به عنوان مصوبات جلسه به ثبت رسید.
در پایان تمام مدیران حوزه فاوای استان به همراه فرماندار پیرانشهر برای بررسی میدانی منطقه از منطقه مرزی تمرچین بازدید کردند.

نظر شما