شناسهٔ خبر: 55656069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

وحشت صهیونیست‌ها از راهبرد «وحدت میدان‌های مقاومت»

پس از مقاومت جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه، شعار وحدت میدان‌ها به راهبردی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف روز یک شنبه گذشته در عملیاتی قهرمانانه یک جوان فلسطینی اتوبوس صهیونیست‌ها را در شرق قدس اشغالی هدف تیراندازی قرار داد منطقه‌ای که بیش از هر بخش دیگری صحنه حضور نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی است و به زخمی شدن چند صهیونیست منجر شد. این عملیات واکنش‌های متعددی از صهیونیست‌ها در پی داشت که نشان دهنده وحشت آنان از نبود امنیت ادعایی این رژیم در بخش قدیمی شهر قدس همزمان با نزدیک شدن به روز‌های یورش به مسجدالاقصی و انجام آیین تلمودی کنار دیوار موسوم به ندبه است.

عملیات قدس داستان سرایی صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرد

روزنامه اینترنتی رای در یادداشتی درباره این عملیات نوشت: علی رغم تصویر گل و بلبلی که اسرائیل اشغالگر پس از حمله اخیر خود به نوارغزه منتشر کرد و در آن بر بازپس گیری قدرت بازدارندگی و واردکردن یک ضربه سخت به مقاومت فلسطین خصوصا جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد، عملیات شهادت طلبانه «یک فرد ناشناس» در قدس اشغالی باعث نابود شدن کامل این روایت و داستان سرایی می‌شود و بار دیگر نشان می‌دهد که شاید مقاومت دراین نبرد شکست خورده باشد، اما در جنگ شکست نخورده است.

قدس اشغالی

اذعان صهیونیست‌ها به قدرت مقاومت در غافلگیری آنان

نداف شرگای، نویسنده صهیونیست درباره خطر عملیات اخیر در قدس برای یهودیان هشدار داد و تاکید کرد: چنین عملیاتی نه تنها سلامت جسمی بلکه حضور یهودیان در قدس را نیز تهدید می‌کند.

او در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: آنچه برای حضور یهودیان در این شهر قدیمی مشکل آفرین می‌شود، حضور ده میلیون یهودی است که هر سال از سه مسیر شامل بازار، محله مصره و باب العامود و مسیر عمومی نزدیک باب المغاربه که عملیات در آنجا انجام شد، به نزد دیوار ندبه می‌آیند.

شرگای اذعان کرد: این عملیات هشداری است که دو هفته قبل از فرارسیدن ماه سپتامبر که طی آن هر شب ده‌ها هزار نفر دیوار ندبه را زیارت می‌کنند، داده می‌شود.

«اور هیلر» تحلیلگر امور نظامی کانال سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: این احساس در سازمان‌های امنیتی و نظامی اسرائیل در طول چند هفته اخیر ایجاد شده بود که موج عملیات متوقف شده است و عملیات موج شکن، موفقیت آمیز بود. اما این عملیات در بخش قدیمی قدس، برای سازمان‌های امنیتی، غیرمنتظره بود.

او گفت: همواره در این قبیل عملیات، این نگرانی وجود دارد که موفقیت آن باعث عملیات شبیه سازی در مناطق فلسطینی یا شرق قدس شود.

«عیدی کارمی» مسئول سابق شاباک در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: نگرانی از تقلید این حملات، خطر همیشگی است. به ویژه که عامل عملیات، هیچ وابستگی سازمانی ندارد.

نظامیان صهیونیست در فلسطین

ترس صهیونیست‌ها از شبیه سازی عملیات قدس در سراسر اراضی اشغالی

موفقیت عامل عملیات قدس در نفوذ در همه ایست‌های بازرسی و موانع امنیتی و بی اثر کردن تلاش رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر باور‌های فلسطینیان با هدف ناکام گذاشتن هر نوع عملیات شهادت طلبانه، این نگرانی را در صهیونیست‌ها ایجاد کرد که عوامل شهادت طلب دیگر هم برای شبیه سازی عملیات اخیر تلاش کنند.

جنبش مجاهدین فلسطین در پی تیراندازی امروز صبح نظامیان صهیونیست به یکدیگر در کرانه باختری، با اشاره به رعب و وحشتی که از مقاومت فلسطین در میان صهیونیست‌ها ایجاد شده، تأکید کرد: کشته یا زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست با گلوله‌های خود صهیونیست‌ها در طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی، وضعیت رعب و وحشتی را که قهرمانان مقاومت در دل‌های سربازان دشمن صهیونیست افکنده اند، آشکار می‌کند.

راهبرد «وحدت میدان ها» فراگیر شده است

رسانه‌های عبری می‌گویند شرایطی که پیش از عملیات در غزه وجود داشت، به طور ریشه‌ای تغییر نکرده است و جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از مرتبط کردن اوضاع غزه و کرانه باختری، عقب نشینی نکرده اند. روزنامه اسرائیل هیوم تاکید کرد قدس همچنان عنوان اصلی و حلقه اتصال اصلی مناطق درگیری و نیز بین سازمان‌های مختلف فلسطینی است و حمله اخیر در قدس، فرصتی برای تاکید بر آن است که مقاومت فراتر از مناطق است و معادله‌ای که پس از نبرد شمشیر قدس درباره ارتباط بین مناطق فلسطینی شکل گرفت، هنوز از بین نرفته است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرناش عرب، عملیات شهادت طلبانه قدس که به دست «امیر الصیداوی» جوان فلسطینی ساکن قدس انجام را نه تنها برای تاکید بر شعار «وحدت جبهه‌ها و میادین» دانست، بلکه تاکید کرد که این عملیات برای اجرای یک راهبرد جدید مبتنی بر انتقال الگوی «حزب الله» در جنوب لبنان به مثلث «جنین، نابلس و غزه»، نابودی نظریه بازدارندگی رژیم صهیونیستی و آغاز فروپاشی همه طرح‌های مربوط به یهودی سازی قدس و امنیت صهیونیست‌های موجود در این شهر صورت گرفت.

شعار «وحدت جبهه‌ها و میادین» که جنبش جهاد اسلامی آن را هفته گذشته مطرح کرد مبتنی بر سه اصل وحدت مناطق اشغالی در کرانه باختری، نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ به یک جهت هماهنگی عملیاتی فلسطینی‌های مبارز به موازات هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشغالگران و وحدت همه گروه‌های جدید و جوان فلسطینی با یک فرماندهی مشترک است که مانور‌های سیاسی و دیپلماتیک را به رسمیت نمی‌شناسند و بر یک هدف یعنی مقاومت در برابر اشغالگران و استقلال کامل از رژیم‌ها و دولت‌های عربی خواه عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی یا دولت‌هایی که اقدام به عادی سازی روابط نکرده اند و فعالیت کاملا محرمانه و بدور از هیاهوی رسانه‌ای متمرکز است.

به گفته یکی از تحلیلگران صهیونیست، جنبش جهاد اسلامی اخیرا راهبرد جدیدی را بر اساس استقرار در کرانه باختری به منظور دستیابی به یک هدف دراز مدت، یعنی چند ساله آغاز کرده است تا همچون مدلی که جنبش حزب الله لبنان ارائه می‌دهد، دشمن سرسخت رژیم صهیونیستی در مجاورت آن باشد.

جایگاه بالای جنبش جهاد اسلامی پس از عملیات قدس

«ژاکی حوگی» تحلیلگر رادیو نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلی که در روزنامه عبری زبان معاریو منتشر شد، تاکید کرد: ارزش جنبش جهاد اسلامی پس از این حمله افزایش یافته است. جهاداسلامی هر چند هدف ضرباتی از سوی اسرائیل قرار گرفته است، اما در پرتاب مستمر موشک موفق بوده است و مبارازن فلسطینی موفق شده اند سکو‌های پرتاب موشک را پر و بارگیری کنند و به همین علت ارزش جهاد در همه مناطق غزه و خارج ازآن حتی در یافا افزایش یافته است بطوریکه عرب‌های ساکن آن در پی شلیک موشک‌هایی به مرکز اسرائیل، شعار‌هایی در حمایت از جهاد اسلامی سر دادند.

در پایان می‌توان به سخنان تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه صهیونیستی هآرتص بسنده کرد با این مضمون که «اگرچه عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه پایان یافت، اما درگیری‌های روزانه بین ارتش اسرائیل و سازمان‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد. از زمان موج حملات اسرائیل درماه‌های مارس و مه، کرانه باختری توفانی مانده است. نیرو‌های ارتش و پلیس مرزی اسرائیل تقریبا هر شب برای بازداشت فلسطینی‌ها وارد اردوگاه‌های آوارگان و شهر‌های فلسطینی می‌شوند و بسیاری از این حملات با مقاومت نسبتا شدید در شمال کرانه باختری همراه است.»

نظر شما