شناسهٔ خبر: 55649272 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی لایحه شهرداری در مورد مجتمع ایستگاهی متروی دردشت

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه شهرداری در مورد مجوز فروش و تصویب معامله پلاک ثبتی مشخص (مجتمع ایستگاهی متروی دردشت) را روی میز بررسی قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه شهرداری در مورد مجوز فروش و تصویب معامله پلاک ثبتی مشخص (مجتمع ایستگاهی متروی دردشت) را روی میز بررسی قرار دادند.

آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: این مجتمع ایستگاهی در منطقه هشت و به مساحت بیش از ۱۵۰۰ متر است که قیمت پایه ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و از آنجایی که در لیست املاک مصوب در بودجه ۱۴۰۱ نبود و همچنین عدد فروش این مجتمع از سقف اختیارات شهرداری بالاتر است، برای تصویب به شورای شهر آورده شده و براساس مصوبه درآمد حاصله صرف توسعه مترو می‌شود.

همچنین تشکری هاشمی با بیان این‌که این کار خوب است اما از آنجایی که درآمدهای شهری با مشکل مواجه شده و به نظر می‌رسد که درآمدها حاصل نشود پیشنهاد می‌شود که این درآمد به جای توسعه، صرف اورهال مترو که واجب‌تر است شود.

به دنبال آن فلاح معاون مالی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که مجتمع‌های ایستگاهی بعد از فروش باید صرف مترو شود، اظهار کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که این پول را در حوزه توسعه یا اورهال هزینه کنیم اما براساس قانون دقیقا منابع حاصله از این فروش باید در حوزه سرمایه‌ای هزینه شود.

در ادامه آخوندی ادامه داد: پیشنهاد خوبی مطرح شده اما دقت داشته باشید که در جلسه گذشته شورای شهر تهران لایحه‌ای را مصوب کردیم که به شرکت بهره‌برداری مترو اجازه می‌دهد که تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان با بانک‌ها تعامل کند و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز ردیف و تبصره‌های خوبی دیده شده است.

همچنین تشکری هاشمی با بیان این پیشنهاد که کلمه اورهال نیز در این مصوبه آورده شود تا دست شهرداری برای هزینه‌کرد این درآمد باز باشد، گفت: اجازه دهیم که این درآمد در نیازهای اضطراری هزینه شود.

علاوه بر این پرویز سروری در جمع‌بندی بررسی این لایحه اظهار کرد: در متن لایحه تاکید خواهد شد که درآمدهای حاصله در حوزه سرمایه‌ای مترو هزینه شود و بررسی حقوقی انجام خواهیم داد که آیا اورهال هم جزو ردیف‌های سرمایه‌ای است یا نه و اگر بود دست شهرداری باز است که این درآمد را صرف توسعه و اورهال کند.

امانی پیشنهاد داد: از آنجایی که در این مجتمع ایستگاهی درختانی نیز وجود دارد، یک تبصره به متن لایحه اضافه شود که مالکان موظف باشند مقررات حفظ درختان را رعایت کنند که پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران گفت حتما این پیشنهاد اضافه می‌شود چرا که حفظ درختان جزو اصول کلی است.

در نهایت اعضای شورای شهر به لایحه شهرداری مبنی بر فروش" مجتمع ایستگاهی دردشت" رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/

نظر شما