شناسهٔ خبر: 55591011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در پاسخ به برنا مطرح شد

وزیر کشور: برای اربعین پارکینگ‌ها در مرز توسعه پیدا می‌کند/ ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است

وزیر کشور گفت: تلاش بر این است که پارکینگ ها در مرز توسعه پیدا کند. ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است ولی زمانی که این‌امکان نباشد طبیعی است که از مردم درخواست کنیم با خودروهای خود به مرز بیایند‌.

صاحب‌خبر -

«احمد وحیدی» وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر آنکه گفته شده برای اربعین مردم با اتومبیل های خود به سمت مرزها بیایند، آیا این اتفاق حجم ترافیک مرزها را افزایش نمی دهد؟ گفت: اساس بر این است که از ناوگان عمومی استفاده شود، ولی با توجه به حجم زیادی زائر، پیش بینی میشود  دچار کمبود شویم، لذا به این علت، ممکن است ناچار شویم مردم قسمتی از مسیر را با وسیله نقلیه خود طی کنند. 

وی در همین راستا ادامه داد: تلاش بر این است که پارکینگ ها در مرز توسعه پیدا کند. ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است ولی زمانی که این‌امکان نباشد طبیعی است که از مردم درخواست کنیم با خودروهای خود به مرز بیایند‌. 

وی در پاسخ با سوال دیگر برنا مبنی بر آن‌که پیش‌بینی شما از تعداد زائرین امسال چیست خاطر نشان‌ کرد: در حال حاضر پیش‌بینی ۵ میلیون زائر را برای اربعین داریم و از مردم خواسته شده که ثبت نام کنند و براساس ثبت نامی ها می توان برآورد دقیق تری داشت.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که امکان استفاده از کاپوتاژ وجود دارد گفت: هنوز توافق قطعی در این خصوص صورت نگرفته است. 

وحیدی در رابطه با احتمال بیمه اجباری زائرین عنوان کرد: تلاش بر این است که سفر عزیزان ما به اربعین یک سفر  کاملا سالم و ایمنی باشد. با دولت عراق هم مذاکراتی صورت گرفته و آنها هم کاملا به ما اطمینان دادند و امیدواریم که از جهت امنیتی هم مشکلی نباشد. بحث ایمنی با امنیت دو مسئله است و باید مردم عزیز ما از لحاظ ایمنی بیمه شوند. این یک سازوکاری دارد تا از لحاظ ایمنی اگر خدای ناکرده دچار مشکلی شدند بیمه بتواند جبران آن مسئله را تا حد قابل قبولی انجام دهد. 

وی با تاکید بر اینکه بیمه اجباری صورت می گیرد خاطر نشان کرد: حدود 17-18 هزار تومان برای این بیمه از زائرین دریافت می‌شود که عدد زیادی نیست ولی یک خدمات بیمه ای خواهد داشت. 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تعداد زائران زیاد است آیا گذرگاه های مرزی گنجایش این جابجایی زائر را دارد؟ گفت: از طرف ایران مشکل وجود ندارد، فقط خواسته مااز دوستان عراقی این بوده که به مقدار دروازه های خروجی که ما درست می کنیم در آن طرف هم این کار صورت بگیرد و به این صورت نباشد که با سرعت از طرف ایران خارج شوند اما به آنجا که می رسد حالت گلوگاهی پیدا کند و معطل شوند. در همین راستا عراق قول داده است که تعداد ورودی ها را بیشتر کند اگر این به تعداد کافی باشد ما ماندگاری در لب مرز نخواهیم داشت. امیدواریم بر اساس قولی که دوستان عراق دادند بتوانند این ورودی ها را توسعه دهند. 

وحیدی با اعلام این خبر که مرز خسروی فردا بازگشایی می شود یادآور شد: طبق قول طرف عراقی قرار است از شانزدهم محرم ماه از مرز خسروی تردد انجام شود. در مرز باشماق هم مشکلی نداریم. 

انتهای پیام/ 

 

نظر شما