شناسهٔ خبر: 55589707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

آماده استقبال از سال تحصیلی جدید هستیم/ اول مهر هیچ کلاس درسی بی‌معلم نمی‌ماند

زهرا مرادی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی کامل این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

سلمان محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل استان برای آغاز سال تحصیلی جدید در قالب اجرای پروژه مهر، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش 10 هزار نفری آمار دانش‌آموزان استان کرمانشاه باشیم. 

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 360 هزار دانش‌آموز در تمامی مقاطع و دوره‌ها از پیش‌دبستانی گرفته تا دبیرستان و هنرستان در استان تحصیل کردند، گفت: در سال تحصیلی جدید احتمالا آمار دانش‌آموزان استان به قریب 370 هزار دانش‌آموز خواهد رسید.

والدین کلاس اولی‌ها برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس عجله کنند

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه والدین کلاس اولی‌ تا پایان مرداد برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس مهلت دارند، از خانواده‌هایی که نوآموز کلاس اولی دارند و هنوز برای ثبت‌نام او در مدارس اقدام نکرده‌اند، خواست هرچه سریعتر فرزندانشان را در مدارس ثبت‌نام کنند.

 وی پیش‌بینی کرد: در سال تحصیلی جدید 35 هزار کلاس‌اولی راهی مدارس استان شوند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 26 هزار فرهنگی شاغل و 28 هزار و 500 فرهنگی بازنشسته دارد، گفت: اگرچه در استان کمبود معلم داریم، اما با تلاش های صورت گرفته و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معلم‌ها به صورت اضافه کار و معلمان حق التدریسی و... اول مهر ماه هیچ کلاس درسی در استان بی معلم نمی‌ماند.

هفته اول و دوم مهر دانش‌آموزان آماده شروع درس‌های سال تحصیلی جدید می‌شوند

محمدی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و در راستای رفع این نقاط ضعف کار کنیم، اضافه کرد: در این راستا از معلم‌ها می‌خواهیم در هفته اول مهر ماه کار ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان را انجام داده و در هفته دوم مهر ماه تلاش کنند تا با رفع نقاط ضعف دانش‌آموزان آنها را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کرده و بعد از تقویت نقاط ضعف دانش‌آموزان، آموزش دروس سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

وی با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان کلاس یازدهم و دوازدهمی یک روز میهمان دانشگاه‌ها خواهند شد، ادامه داد: یکی دیگر از کارهای جدیدی که برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی کرده‌ایم این است که دانش‌آموزان را با هماهنگی قبلی به دانشگاه‌های استان برده و از نزدیک آنها را با فضای دانشگاه آشنا کنیم که این رخداد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه تحصیل در دانش‌آموزان داشته باشد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای همراه کردن اولیای خانه و مدرسه در راستای ارتقای کیفیت آموزش‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت داشت و گفت: در تلاشیم تا با آموزش خانواده‌ها آنها را با اولیای مدرسه همراه کرده و با ایجاد هماهنگی بین این دو نهاد در جهت تاثیرگذاری بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت تلاش کنیم.

دانش‌آموزان کرمانشاهی برای شرکت موفق‌تر در آزمون‌های سراسری آماده می‌شوند

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کیفیت بخشی به فرآیند آموزش در مدارس استان، گفت: در تلاشیم تا دو شاخص میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سومی و آمار قبولی کنکوری‌های استان را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: برای افزایش موفقیت دانش آموزان کرمانشاهی در آزمون های سراسری برنامه‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم و بنا داریم کار روی دانش آموزان را از سالهای قبل‌تر از کنکور شروع کنیم، چون نتایج آزمون سراسری نتیجه فرآیند پیوسته چند ساله تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

 وی ادامه داد: گرچه در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی خوب توانمندی‌های دانش‌آموزان را برای شرکت در آزمون‌های سراسری بالا ببریم، اما عوامل دیگری مثل تلاش های خود داوطلبان، همراهی خانواده‌های آنها و حتی ظرفیت کم دانشگاه‌های استان در میزان قبولی نهایی داوطلبان در دانشگاه‌ها تاثیرگذار هستند.

وی اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در کشور در زمینه تغییر در شیوه برگزاری آزمون سراسری داشت و گفت: بر اساس آخرین خبرها از امسال کنکور دو بار در سال برگزار خواهد شد و قرار است معدل دانش‌آموزان تاثیر بیشتری در نتایج نهایی پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها داشته باشد.

 وی ادامه داد: خبرها حاکی از تاثیر 40 درصدی معدل در آزمون‌های سراسری دارند و این اثرگذاری قرار است تا سال 1405 به عدد 60 درصد رسیده و تثبیت شود.


خانواده‌های کلاس نهمی‌ها به توصیه‌های برگه‌ هدایت تحصیلی احترام بگذارند

وی در ادامه اشاره‌ای هم به فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس نهمی داشت و گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم به توصیه‌های برگه‌های هدایت تحصیلی احترام گذاشته و دانش‌آموزان را به اجبار در رشته‌هایی که توانایی و علاقه کمتری به تحصیل در آنها دارند، مجبور نکنند.

محمدی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها سوق داده می‌شدند، گفت: هم اکنون در شرایطی که این برنامه به اتمام رسیده تنها 35 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در مدارس سراسر کشور راهی هنرستان‌ها شده اند و این آمار در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری و 29 درصد است.

وی اشاره ای هم به اجرای طرح توسعه هنرستان‌ها در جوار کارخانجات در استان داشت و گفت: استارت ایجاد یک هنرستان در منطقه ماهیدشت زده شده و در تلاشیم تا توسعه این دست هنرستان‌ها را در استان داشته باشیم.

 محمدی اشاره‌ای هم به فعالیت قرارگاه جهادی عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کشور داشت و گفت: این قرارگاه توجه ویژه به مناطق محروم در بخش توزیع اعتبارات را در برنامه دارد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های این قرارگاه شاهد افزایش امکانات مدارس مناطق محروم و حاشیه‌ای استان باشیم.

وی سپس با اشاره به اجرای طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در مدارس استان، گفت: تلاش می کنیم تا با مهارت محور کردن آموزش‌ها به سمت و سویی حرکت کنیم که دانش‌آموزان بعد از فارغ التحصیلی از مدارس حداقل یک مهارت داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما