شناسهٔ خبر: 55573172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌باش نظامی در اراضی اشغالی بعد از انتقال اسیر فلسطینی به بیمارستان/اتحادیه اروپا نگران است

زینب غلامی

رسانه‌های اسرائیلی از آماده باش نهاد امنیتی و نظامی بعد از انتقال اسیر فلسطینی به بیمارستان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بعد از اینکه خلیل العواوده، اسیر فلسطینی که اعتصاب غذا کرده است، به بیمارستان منتقل شد نهاد امنیتی و نظامی به حالت آماده باش درامد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان عملیات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه خواهان آزادی وی شده بود.

خبرنگار امور فلسطین در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این مسئله تأثیر زیادی دارد و باید گفت که عواوده مجددا به بیمارستان منتقل شده است. این بار او و دوم نیست. ما درباره خلیل عواوده صحبت می‌کنیم که اسیر فلسطینی جنبش جهاد اسلامی از منطقه الخلیل است که بیش از ۱۵۰ روز است اعتصاب غذا کرده است. ما چندین اسرای اداری را دیدیم که با هدف تسلیم اسرائیل و آزادی‌شان اعتصاب غذای طولانی کردند.

وی گفت: جهاد اسلامی در نوار غزه درباره این واقعیت می‌گویند که مرگ خلیل عواوده اوضاع را تغییر خواهد کرد و اسرائیل مسئولیت را برعهده دارد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: اگر اتفاقی بیفتد و عواوده بمیرد به ویژه اینکه عواوده و بسام السعدی دلیل درگیری اخیر هستند به نظر می‌رسد جهاد اسلامی نتواند خویشتن‌داری کند.

حسن عبدربه، سخنگوی هیئت امور اسرا و آزادشدگان پنجشنبه اعلام کرد که دادگاه عوفر اجازه داده تا وکیل عواوده به همراه یک پزشک متخصص با وی ملاقات کنند و یک گزارش پزشکی درباره وضعیت جسمی وی ارائه کنند تا دادگاه یکشنبه آن را بررسی کند.

نهادهای حقوقی اعلام کردند که عواوده هر لحظه ممکن است شهید شود.

قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که عواوده در شرایط پزشکی خطرناکی است که احتمالا به زندگی وی پایان دهد. مصر برای نجات عواوده تلاش زیادی می‌کند.

منابع فلسطینی و مصری اعلام کردند که یک هیئت امنیتی مصری مشغول مذاکره با تل آویو درباره وضعیت عواوده است.

در این راستا دفتر اتحادیه اروپا در فلسطین نسبت به وضعیت سلامت اسیر خلیل عواوده که از ۱۵۲ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده، اظهار نگرانی کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که ترس و نگرانی‌های انسانی خطرناکی نسبت به وضعیت سلامت این اسیر فلسطینی وجود  دارد.

اتحادیه اروپا عنوان کرد که شمار اسرای فلسطینی تحت بازداشت موقت در زندان رژیم صهیونیستی از ۳۵۲ نفر در سال ۲۰۲۰ به ۶۴۸ نفر تا ژوئیه ۲۰۲۲ افزایش یافته که شش نفر از آنان کودک هستند.

انتهای پیام

نظر شما