شناسهٔ خبر: 55566797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایران با کمک فرزندان نخبۀ خود به استقلال دفاعی رسید

امیر دریادار سیاری با اشاره به غنای کشور در نیروی انسانی نخبه، گفت: عدم‌وابستگی به بیگانگان هدفی است که با تلاش و پشتکار نخبگان میسر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ امیر دریادار سیاری در جریان بازدید از فاز اول خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز مهسیما در اردبیل گفت: اردبیل در تمامی عرصه‌های فرهنگی، نظامی و ورزشی به ویژه در انقلاب و دفاع مقدس، بزرگان و مفاخر زیادی را به کشور تقدیم کرده که ناخدا هوشنگ صمدی یکی از آنان است.

وی با بیان اینکه اردبیل همواره دلبستگی خود به انقلاب و ایران را به اثبات رسانده، افزود: تولید دستگاهی در عرصه سلامت توسط نخبگان جوان بومی، از رشد و توسعه کشور و قطع وابستگی به بیگانگان نشان دارد.

سیاری با اشاره به غنای کشور در نیروی انسانی نخبه، ادامه داد: عدم‌وابستگی به بیگانگان هدفی است که با تلاش و پشتکار نخبگان میسر می‌شود همانگونه که در دوران دفاع مقدس نیز با اتکا به همین توان داخلی و شعار ما می‌‎توانیم، بسیاری از نیازهای کشور رفع شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ایران امروز به خود می‌بالد که تمام تجهیزات نظامی به دست متخصصان و نخبگان بومی تولید می‌شود و توان داخلی به حدی بالاست که جوانان نخبه کشور می‌توانند ناوشکن‌هایی با بالاترین کارآمدی در بخش دفاعی بسازند و کشور را در این حوزه بی‌نیاز کنند که البته این برای دشمن غیرقابل تصور بود. 

سیاری تاکید کرد: کشور برای پایداری و تحکیم استقلال و  شرف خود نیازمند حضور جوانان نخبه و متعهد در همه عرصه‌ها است.

وی در پایان به بیان برخی از خاطرات دوران دفاع مقدس در زمینه علم و فناوری و ساخت تجهیزات نظامی اشاره کرد.

در ادامه، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اهداء لوح سپاس از امیر دریادار سیاری به پاس سال‌ها خدمات کم‌‎بدیل به کشور تقدیر کرد.

در این مراسم همچنین از سردیس شهید محمدرضا مرادی از شهدای حصر ۳۴ روزه خرمشهر و از همرزمان امیر سیاری و ناخدا صمدی رونمایی شد. این سردیس توسط استاد موسی عبدی و به ابتکار دامون نوری، مخترع بنیاد نخبگان استان اردبیل تهیه و آماده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما