شناسهٔ خبر: 55555943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فراخوان چهارچوب هماهنگی برای برگزاری تظاهرات در دفاع از نهادهای حاکمیتی و تسریع در تشکیل دولت

صاحب‌خبر -

شفقنا-چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق طرفداران خود را به برگزاری تظاهرات جدید در روز جمعه آتی در نزدیکی منطقه الخضراء بغداد فراخواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بغداد الیوم، «هیات سازماندهی حمایت از مشروعیت و حفظ نهادهای حاکمیتی» وابسته به چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای ایمان و باور ما به لزوم حمایت از گام‌های قانونی در دفاع از نهادهای قضایی و قانونگذاری کشور و به خاطر تسریع در تشکیل دولتی خدمات‌رسان، ملی و دارای اختیارات کامل برای مقابله با بحران‌ها و چالش‌ها به خصوص بحران برق، آب و گرانی که کمر شهروندان را خم کرده و نیز برای صیانت از دستاوردهای ملی و تضمین‌کننده زندگی و امنیت مردم عراق و ممانعت از هرگونه آشوب و تلاشی در اخلال در صلح و آرامش داخلی، از مردم عراق می‌خواهیم در تظاهرات «مردم از حکومت صیانت می‌کنند» در کنار دیوارهای منطقه الخضراء حضور پررنگ داشته باشند.»

در این بیانیه بر ممانعت از هرگونه تخطی از جلوه‌های متمدنانه تظاهرات همانند همه تظاهرات پیشین و پایبندی کامل به دستورالعمل‌های صادره از هیات سازماندهی و در راس آن، همکاری کامل با نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از تظاهرات تاکید شده است.

در همین رابطه، منبعی آگاه اعلام کرد این تظاهرات در روز جمعه آتی در ساعت 5 عصر از سمت پل معلق آغاز خواهد شد.

پیش از این، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر از دستگاه قضایی خواسته بود برای انحلال پارلمان عراق طی مدت حداکثر پایان هفته آتی اقدام کند و رئیس جمهوری نیز تاریخی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تعیین کند.

در مقابل، شورای عالی قوه قضاییه عراق در واکنش به درخواست مقتدی صدر برای انحلال پارلمان این کشور، بر عدم امکان دخالت در پرونده انحلال مجلس نمایندگان تاکید کرده است.

چهارچوب هماهنگی نیز در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم احترام به نهاد قضایی و قوه مقننه، بر تداوم تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق تصریح کرد.

این خبر را در بغداد الیوم ببینید.

آیا اصلاح قانون اساسی عراق در مرحله کنونی امکان‌پذیر است؟

نظر شما