شناسهٔ خبر: 55553924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تاکید چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی بر تداوم تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق

صاحب‌خبر -

شفقنا-چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی در جلسه شامگاه امروز خود درباره پاره‌ای از مسائل سیاسی از جمله روند گفت‌وگوهای جاری با دیگر گروه‌های ملی برای تسریع در تکمیل  فرایندهای قانونی و تعیین‌تکلیف نامزد ریاست جمهوری و تشکیل دولتی خدمات‌رسان رایزنی کردند؛ دولتی که مشکلات خدماتی و امنیتی شهروندان را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، رهبران چهارچوب هماهنگی مجددا بر موضع خود در لزوم احترام به نهادها و در صدر آن، قوه قضاییه و مقننه و مخالفت با هرگونه تعرض به آنها و به تعطیلی کشاندن وظایف قانونی آن تاکید کردند.

رهبران چهارچوب هماهنگی در ادامه از گروه‌های سیاسی خواستند تا برای صیانت از دستاوردهای دموکراتیک و تداوم گفت‌وگوهای سازنده برای دستیابی به راهکارهای بحران کنونی و تشکیل دولت قادر به پشت سر نهادن چالش‌های پیش روی کشور به خصوص در زمینه انرژی، کمبود آب و عدم تصویب قانون بودجه با هم همکاری کنند.

چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی در پایان از مردم باورمند عراق به قانون اساسی و مشروعیت قانون خواست تا از همه گام‌های قانونی برای تشکیل دولت حمایت کرده و از روند دموکراتیکی که همه ما بدان ایمان داریم، دفاع کنند.

پیش از این، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر از دستگاه قضایی خواسته بود برای انحلال پارلمان عراق طی مدت حداکثر پایان هفته آتی اقدام کند و رئیس جمهوری نیز تاریخی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تعیین کند.

در مقابل، شورای عالی قوه قضاییه عراق در واکنش به درخواست مقتدی صدر برای انحلال پارلمان این کشور، بر عدم امکان دخالت در پرونده انحلال مجلس نمایندگان تاکید کرده است.

این خبر را در الفرات ببینید.

نظر شما