شناسهٔ خبر: 55551659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دعوت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از هلدینگ‌های بانک ملی برای سرمایه‌گذاری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان از هلدینگ های بانک ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

سید علی احمدزاده در نشست با قائم مقام و هیئت همراه بانک ملی کشور با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان غنی و ثروتمندی است اما متاسفانه این منابع در دست ما نیست و سایر استان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش زیادی از صادرات نفت از این استان انجام می‌شود، گفت: با وجود اینکه ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کنیم اما اطراف دهدشت از محرومیت رنج می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه حساب صنایع و فروشگاه‌های بزرگ در خود استان باشد، افزود: نامه‌ای برای وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر کشور تنظیم کردیم که تمام صنایع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکلف شوند حساب‌های خود را به استان بیاورند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تلاش هستیم تغییرات بنیادی در بخش اقتصادی استان ایجاد کنیم عنوان کرد: بانک ملی ۱۸۰ هلدینگ در اختیار دارد که می‌توانند در بخش مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند، ابر مخزن نفت و گاز در این استان است که از هلدینگ‌های بانک ملی دعوت می‌کنم در زمینه احداث پالایشگاه که منافع زیادی برای کشور دارد سرمایه‌گذاری کنند.

احمدزاده تصریح کرد: معادن دیگر حوزه قابل سرمایه‌گذاری در استان است و بزرگترین معدن فسفات کشور را در اختیار داریم لذا اگر می‌خواهید به ما کمک کنید در استان سرمایه‌گذاری کنید.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چند سد بزرگ برقی‌آبی در سطح استان در دست اجرا است، ضمن اینکه ۹۵۰ هکتار زمین کشاورزی در استان نیازمند پمپاژ آب و سرمایه‌گذاری ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومانی هستند که اگر سرمایه‌گذاری انجام شود کشاورز ما مجبور به مهاجرت به شهر نیست.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هلدینگ‌های بانک ملی با نگرش کمک به کشور و نجات استان از محرومیت سرمایه‌گذاری کنند، بخش کشاورزی و تولیدات باغی را دیگر ظرفیت بزرگ در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: بهترین سیب خاورمیانه را تولید می‌کنیم لذا نیازمند احداث صنایع تبدیلی هستیم.

احمدزاده عنوان کرد: جنگل و منابع طبیعی دیگر ظرفیت استان است اما متاسفانه درختان بلوط دچار آفت شدند و در حال نابودی هستند.

 استاندار در پایان با بیان اینکه راه‌آهن یاسوج به اقلید در دست احداث است این بخش را یکی دیگر از قابلیت‌های سرمایه گذاری در استان دانست و تصریح کرد: مخازن نفت و گاز مختار در شهرستان بویراحمد مستعد سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، همچنین نجارزاده قائم مقام بانک ملی ایران به تولید و اشتغال مطابق منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رویکرد بانک ملی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی است و آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم به همین دلیل تیم اقتصادی بانک، هفته آینده به استان سفر می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما