شناسهٔ خبر: 55540464 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زرهانی خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور از اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیداحمد زرهانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیران مسجدساز از اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و اعلام رسمی آن در سال آینده خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۹ نقطه آغازین حرکت ستاد اقامه نماز با اهتمام عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی است و ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است، در سال جاری و در استقبال از رویکرد جهاد تبیین به صورت آزمایشی این دهه را تحت عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اعلام می‌کنیم.

زرهانی افزود: تلاش می‌کنیم تا از این رهگذر قدم‌های مؤثرتری برای نشر فرهنگ نماز با همت عالمان و متفکران و آحاد مردم عزیز برداریم تا خورشید پرفروغ نماز گرما‌بخش دل‌های آینده‌سازان و رهپویان راه توحید شود.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان ضرورت برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های این دهه، گفت: انتظار داریم همه دست‌اندرکاران با کمک رسانه‌ها، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی در استان‌ها زمینه معرفی بیشتر فلسفه و آثار سازنده نماز و گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های این فریضه مهم را فراهم آورند و عموم جامعه به ويژه نسل نو را با ابعاد و اسرار و آداب این عبادت بزرگ آشنا کنند.

مدیرعامل مجمع خیران مسجدساز در مورد نام‌گذاری روزهای این دهه، گفت: روزهای این دهه در روز ۲۱ مرداد به نام قیام امام حسین(ع) و اقامه نماز، ۲۲مرداد به نام خانواده و اقامه نماز، ۲۳ مرداد به نام مدرسه و دانشگاه و صدا وسیما و رسانه و اقامه نماز، ۲۴ مرداد به نام بازار، کارخانه و اقامه نماز، ۲۵ مرداد به نام نماز و مسجد گام دوم و تمدن نوین اسلامی، ۲۶ مرداد به نام حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز، ۲۷ مرداد به نام نماز و ورزش و جوانان، ۲۸ مرداد به نام نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی وحکومت جهانی واحد، ۲۹ مرداد به نام نماز مدرسه مکارم اخلاق و تکریم فعالان اقامه نماز و ۳۰ مرداد به نام مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج نام‌گذاری می‌شود.

وی تأکید کرد: شایسته است جلب مشارکت صاحب‌نظران و رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و اندیشه در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

زرهانی در ادامه اظهار کرد: حسب اهمیت و نقش مسجد در توسعه فردی و اجتماعی مسلمانان و به منظور پاسداشت و گرامیداشت این روز برگزاری مراسم نمادین تجلیل و تقدیر از خیران مسجدساز با حضور اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیران مسجدساز در استان‌ها انجام شود.

وی افزود: نگارش مقاله، انجام مصاحبه و انعکاس گسترده در فضای مجازی با بیان موضوعاتی نظیر ضرورت و اهمیت مسجد و جایگاه آن در میان مباحث اجتماعی و فرهنگی کشور، آثار و ابعاد مسجد در سه بخش فردی، اجتماعی و خانوادگی، بررسی نقاط ضعف و قوت مسجد‌ها و شاخص‌های آن و علل و موانع رونق و شکوفایی مسجد، ما را در مسیر پیشبرد اهداف مجمع خیّران مسجدساز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیّران مسجدساز کشور در پایان خواستار پیگیری لازم در مورد نقش و اهمیت جوانان و نقش مسجد در شکل‌گیری شخصیت دینی آنان و مرتفع کردن موانع حضور جوانان در مسجد و راه‌های جذب آنان به مسجد شد.

انتهای پیام

نظر شما