شناسهٔ خبر: 55539876 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی:

۵ درصد سهمیه بهیاری‌ها به رشته‌های اتاق عمل و هوشبری اختصاص یافت

زهرا سیفی

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: با درخواست وزارت بهداشت و چند دستگاه دیگر، ۵ درصد سهمیه بهیاری‌ها به رشته‌های اتاق عمل و هوشبری تسری یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه ۱۶۵ شورای ستاد راهبری و اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: این جلسه در خصوص مصوبه افزایش ظرفیت دستیار تخصصی پزشکی بود، این مصوبه را قبلاً داشتیم، گزارشات متناقضی رسیده بود که این مصوبه درست اجرا نمی‌شود.

وی افزود: بر همین اساس توضیحاتی در خصوص روال اجرای این مصوبه از وزارت بهداشت خواسته شد و این نگرانی‌های جدی منتفی شد. ما مصوباتمان را رصد کرده و آنها را رها نمی‌کنیم. معاون وزارت بهداشت اعلام کرد این مصوبه در رشته‌های پر متقاضی بیشتر در حال اجرا است.

کبگانیان درباره سند امنیت غذایی گفت: اقدامات اساسی در خصوص این سند، بین شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و کارهای کارشناسی خوبی انجام شده است و وقتی به عنوان یک سند پیشنهادی تحویل ما شد، نیاز به ایجاد چارچوب‌ها و اصلاحاتی داشت. این موضوع یکی از موارد مورد تاکید مقام رهبری بوده و قرار شد در دستور جلسه بعدی قرار بگیرد تا نهایی‌سازی آن را داشته باشیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به گزارش شاخص اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاه ادامه داد: رصدهایی در مجامع بین‌المللی در خصوص اشتغال‌پذیری دانشگاه‌های جهان انجام می‌دهند در این خصوص که دانشگاه‌های دنیا کدام اشتغال‌پذیری بهتری دارند و دانش‌آموختگان آن‌ها در دستگاه‌های صنعتی اجرایی و خدماتی مؤثر هستند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته ایران در این موضوع جایگاه خوبی نداشت و دانشگاه‌های ما در سایت‌ها اطلاعاتی در این خصوص نمی‌گذاشتند. با توجه به اینکه این موضوع یکی از مباحث اقتصاد دانش بنیان مطرح شده و خوشبختانه در گزارش تایمز و کیو اس، سه دانشگاه مهم تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف وارد این رتبه‌بندی شدند و رتبه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ را در سطح جهانی کسب کردند.

وی خاطر نشان کرد: از وزیر علوم خواسته شد که از دانشگاه‌های دیگر هم بخواهد اطلاعات خود را در سایت‌ها وارد کنند، زیرا این امر باعث زیاد شدن تعداد دانشگاه‌ها می‌شود. باید توجه داشت بعضی از بخش‌های صنعتی و خدماتی ما کوتاهی می‌کنند و از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر ما استفاده نمی‌کنند و در حال رفع این مساله هستیم.

کبگانیان در خصوص مصوبه‌ای در مورد بهیارها گفت: بهیارها قشر زحمت کشی هستند به ویژه در برخی از استان‌های محروم، در رشته‌های پرستاری مصوبه‌ای برای آنها داشتیم. در ارتباط با رشته‌های اتاق عمل و هوشبری نیز چون نیاز بیشتری در مناطق محروم وجود دارد، با درخواست وزارت بهداشت و چند دستگاه دیگر، ۵ درصد سهمیه بهیاری به رشته های اتاق عمل و هوشبری تسری پیدا کرد.

نظر شما