شناسهٔ خبر: 55534257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری:

افت فشار آب در شهرکرد/ آب‌های بسته‌بندی برای توزیع آماده شده است

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: قطعی آب در هیچ از یک نقاط استان در برنامه این شرکت نیست، اما به سبب خروج چشمه کوهرنگ از مدار و کاهش منابع، آب با افت فشار روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

فرشاد متقی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و خارج کردن آن از مدار، منابع آب هفت شهر و ۳۴ روستای در مسیر این خط انتقال با کاهش جدی روبرو شده است و از مردم تقاضا می‌شود تا با صرفه‌جویی در مصرف تا رفع مشکل مسئولان این شرکت را در تامین آب یاری دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از چاه‌ها وارد شبکه توزیع می‌شود اما جوابگوی نیاز مردم نیست که برای رفع این مشکل تانکرهای آبرسانی از سراسر کشور فراخوان شده است و به زودی با اضافه شدن تانکرها، آبرسانی در نقاط مختلف استان تقویت می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴ تانکر مشغول آبرسانی در مناطق مختلف استان است و از آنجاکه شبکه توزیع آب در برخی از روستاها به دلیل سیلاب آسیب دیده است، تنش آبی در استان بیشتر شده و تانکرهای آبرسانی در تمامی نقاط استان به کار گرفته شده است.

متقی تصریح کرد: با این وجود چنانچه در شهرکرد آب به طبقات بالای مجتمع‌های آپارتمانی نمی‌رسد و آب در برخی از نقاط با افت شدید همراه است شهروندان می‌توانند برای دریافت آب‌های بسته‌بندی به اداره امور آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد واقع در خیابان کاشانی مراجعه کنند.

وی افزود: ۳۰ تانکر آبرسانی نیز از استان‌های دیگر در مسیر استان است که با رسیدن این تانکرها از روز چهارشنبه آب به صورت سیار در محلات شهرکرد توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده است و معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت تا برای پیگیری موضوع روز سه‌شنبه به این استان سفر کند و علاوه‌بر آن با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا ۸۰ تانکر آبرسانی از سایر استان‌های کشور به این استان اعزام شود.

نظر شما