شناسهٔ خبر: 55533721 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛

ناهید کیانی نخستین بانوی طلایی کاروان ایران

ناهید کیانی در نخستین روز رقابت‌های تکواندو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با شایستگی تمام رقبای خود را شکست داد و سومین مدال طلای کاروان ایران را تصاحب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه پنجمین روز از پنجمین دوره مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ملی‌پوش تکواندوکار کشورمان در بخش بانوان و در وزن ۵۳- کیلوگرم موفق به کسب یک مدال خوش‌رنگ برای کاروان ایران شد تا سومین طلای مجموع و نخستین طلای بانوان در این تورنمنت به‌دست بیاید.

در نخستین روز این بازی‌ها، مسابقات تکواندو با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- و ۵۳- کیلوگرم در گروه زنان، ۵۴- و ۵۸- کیلوگرم در گروه مردان برگزار شد که تیم کشورمان تاکنون موفق به کسب دو مدال برنز توسط حاج‌موسایی و ولی‌زاده به‌همراه یک مدال طلا توسط ناهید کیانی شده است.

کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان در مبارزه پایانی به دیدار «اومایما ال بوشی» از مراکش دارنده رنکینگ یازدهم جهان رفت و در دو راند متوالی رقیب خود را شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد. بعد از طلای قهرمانی آسیا، این دومین طلای کیانی در دو ماه گذشته است.

نماینده کشورمان دور نخست را با قرعه استراحت پشت‌سر گذاشت و سپس «مونیس اویماتوا» از تاجیکستان را در دو راند از پیش‌روی برداشت و در ادامه «منیره عبدالواحد» از عربستان را ۲ بر یک شکست داد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز «چاروس مایوموا» از ازبکستان را در دو راند متوالی شکست داد و به فینال رسید.

به گزارش ایمنا، پیش از کیانی، نسترن ولی‌زاده و مهدی حاج‌موسایی صاحب مدال ارزشمند برنز شده بودند.

نظر شما