شناسهٔ خبر: 55506704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون:

شعب استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی « پیشتاز» هستند

é کرمانشاه – الهه فرهادی عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر به استان کرمانشاه ضمن اهمیت ایجاد اشتغال در روستاها اظهارداشت: اشتغال پایدار در روستاها موجب مهاجرت معکوس و توسعه متوازن در مناطق روستایی و مرزی می‌شود. محمدجعفر ایرانی با بیان اینکه شعب بانک توسعه تعاون در استان کرمانشاه در ارائه تسهیلات روستایی پیشتاز […]

صاحب‌خبر -

é کرمانشاه – الهه فرهادی
عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر به استان کرمانشاه ضمن اهمیت ایجاد اشتغال در روستاها اظهارداشت: اشتغال پایدار در روستاها موجب مهاجرت معکوس و توسعه متوازن در مناطق روستایی و مرزی می‌شود.

محمدجعفر ایرانی با بیان اینکه شعب بانک توسعه تعاون در استان کرمانشاه در ارائه تسهیلات روستایی پیشتاز هستند افزود: در حال حاضر کمترین نرخ نکول تسهیلات اعطایی را در جغرافیای روستایی شاهد هستیم و این نشان از تعهدمندی و باورمندی اقتصادی این جامعه است.
ایرانی ضمن بازدید از کارخانه آرد قصرشیرین (تعاونی ۲۱۳) افزود: این طرح مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطائی از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی دریافت نموده و ۴۰ نفر اشتغال پایدار به همراه داشته که روزانه ۱۵۰ تن تولید آرد خواهد داشت.
ایرانی همچنین در جلسه بررسی مشکلات تأمین مالی طرح ذوب آهن شهدای صحنه حضور یافت که به ریاست باباخانی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه و شهریار حیدری؛ نماینده مردم سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین و مدیران ملی و استانی بانک توسعه تعاون برگزار شد، تصمیماتی برای خروج از مشکلات اجرای این طرح اتخاذ شد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهارکرد: طرح مذکور با تأمین مالی اولیه ازطرف بانک و در راستای دستورات سفرمقام معظم رهبری در سال ۹۴ وارد فاز عملیات اجرائی شد.
ایرانی در این خصوص گفت: ایجاد فرصت‌های مناسب اشتغال وبهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه استان کرمانشاه از اهداف حضور بانک متبوع در این استان است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: تکمیل طرحهای ایجادی و به بهره برداری رساندن این پروژه‌ها مورد تاکید و توجه است.
وی درادامه سفر به غرب استان کرمانشاه ضمن بازدید از شعب بانک، از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان‌ها بازدید و بر مصرف منابع تسهیلاتی نظارت نمود.
ایرانی در بدو ورود به شهرستان سرپل ذهاب با حضور در گلزار شهدای این شهر وغبارروبی به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.
در ادامه عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان قصرشیرین اظهارداشت: وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که همه باید تلاش نماییم تا آسیب‌های اقتصادی دشمنان را به حداقل کاهش دهیم.
ایرانی تصریح کرد: مناطقی که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان مناطق عملیاتی بوده‌اند، به لحاظ رشد، توسعه اقتصادی و اجتماعی نیازمند حمایت و توجه ویژه‌ای هستند.
وی افزود: هدف بانک توسعه تعاون خدمت به بنگاه‌های کوچک، زودبازده و تعاونی‌هاست.
محمدجعفر ایرانی در ادامه گفت: بانک توسعه تعاون بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت نموده است که در جای خود قابل توجه وتامل است.
در این جلسه فرمانداران قصر شیرین و سرپل ذهاب موانع و مشکلات پیش روی توسعه این شهرستان‌ها را برشمردند و خواستار حمایت بیشتر بازار پول وسرمایه شدند.
در ادامه این نشست دکتر شهریار حیدری؛ نماینده مردم شهرستانهای قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با اشاره به وضعیت اقتصادی حوزه انتخابی خود گفت: ما از بانک توسعه تعاون به منظور حضور مؤثرشان در روستاها در جهت ایجاد اشتغال سپاسگزاری کرده و انتظار استمرار خدمات خود و حمایت‌های مالی بیشتر را داریم.
حیدری افزود: با ایجاد اشتغال و تضمین آن موجب دلگرمی و امیدواری بیشتر مردم می‌شویم.
ایرانی در بازدید از سردخانه نگهداری میوه و بسته بندی عزیزی گفت: این طرح مبلغ ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات ازمحل اشتغال روستایی بهره مند گردیده است و براین اساس این سردخانه با ظرفیت سرد خانه ۱۰۰۰ تنی در قصرشیرین به ظرفیت‌های بخش کشاورزی منطقه اضافه شده است.
در ادامه برنامه‌ها عضو هیات مدیره بانک در کمیته راهبردی مدیریت شعب استان کرمانشاه حضور یافت و استمرار در مدیریت بهینه مطالبات را از مهمترین عوامل مؤثر در توسعه ظرفیت بانکداری توسعه‌ای استان عنوان نمود.
وی همچنین در بازدید شعبه مرکزی کرمانشاه با همکاران در خصوص مسائل عمومی و تخصصی به گفتگو نشست.

 

استاندار یزد:
برآورد اولیه خسارت سیل یزد ۶ هزار میلیارد تومان است

استاندار یزد، برآورد اولیه خسارت سیل در استان یزد را بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از حدود ۱۰ روز پیش ورود سامانه بارشی و درگیری ۱۸ استان و وقوع سیلاب گزارش و ۲۳ جلسه در این زمینه برگزار و ۲ میلیون پیامک هشدار به اقشار مختلف ارسال شد.
وی بیان کرد: همچنین از حدود ۲ هزار بند و سد و سیل‌بند موجود در سطح استان بازدید و مقاوم سازی‌ها انجام شد.
استاندار یزد ادامه داد: میزان متوسط بارندگی شهر یزد ۴۵ میلیمتر است اما در یک فاز سه ساعته ۷۵ میلیمتر و در یک فاز دو ساعته ۱۵ میلیمتر باران در سطح شهر یزد بارید یعنی بارش دو سال طی پنج ساعت در یزد انجام شد. وی عنوان کرد: در همین حال، ۱۰۰ میلمتر بارندگی در شیرکوه و تفت و همزمان در تمامی شهرستانهای استان، بارش انجام و شهرهای مختلف درگیر سیلاب‌های شدید و هشدار قرمز شدند به همین دلیل توان تجهیزاتی استان نیز دیگر پاسخگو نبود.

é ۹۰ درصد ظرفیت ۷۰ میلیون مترمکعبی بندها و سیل‌بندهای یزد پر شد
فاطمی اظهار داشت: تمامی بندهای استان یزد به خوبی عمل کردند و ۹۰ درصد از ظرفیت ۷۰ میلیون مترمکعبی سدها، بندها و سیل‌بندها پر شد اما هیچکدام از آنها نشکست.
وی ادامه داد: سازه‌های سیل بند و سد در استان یزد بیشتر از بر اساس دوره بازگشت ۱۰۰ ساله ساخته شده بر این اساس، پاسخگو نبود ضمن اینکه به حریم تنها مسیل شهر یزد نیز تعدی شده است به همین دلیل با این بحران مواجه شدیم.
استاندار یزد یادآور شد: تمامی دستگاه‌ها، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی، شهرداری و … ورود کردند و تلاش شد تا کمترین خسارات اتفاق بیفتد اما متأسفانه وقتی آب وارد شهر به ویژه فضای خشت و گلی قدیمی و فرسوده شد، خسارت‌های سنگینی بر جا گذاشت.
فاطمی عنوان کرد: در این سیل، ۴ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی شهری و ۴ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی و ۴۵۰ واحد تجاری و صنعتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

é نحوه رسیدگی به خسارت‌های مردم سیل زده
وی در مورد نحوه رسیدگی به درخواست‌های مردم در شهر یزد بیان کرد: سامانه‌ای به این منظور طراحی شده که مردم خسارت دیده از صبح امروز می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۱۰۰۰۶۱۱۱ لینکی دریافت کنند و با ورود به این لینک و تکمیل فرم مشخصات واحد مسکونی و خسارات خود، در لیست قرار گیرند.
فاطمی با اشاره به اینکه ارزیابی از خسارتها در شهرستانها توسط بنیاد مسکن آغاز شده است، ادامه داد: بعد از ثبت اطلاعات توسط شهروندان مرکز استان، تیم‌های ارزیاب توسط بنیاد مسکن در سطح شهرستان یزد ورود پیدا خواهند کرد و به درخواست‌های مردم رسیدگی می‌کنند.
استاندار یزد تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت‌های سیل اخیر، ۶ هزار میلیارد تومان است که این خسارت هم به زیرساختها و هم منازل مسکونی وارد شده است.
وی تاکید کرد: از ظرفیت بنیاد علوی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، خیران و … استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم با ایجاد منابعی هم برای رهن منزل برای افرادی که منزل آنها تخریب شده و هم ساخت منازل و هم تهیه لوازم منزل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند زندگی مردم را به روال عادی برگردانیم.
احتمال ورود سامانه جدید بارشی از جنوب غرب کشور در دو هفته آینده
فاطمی در مورد برنامه استان برای ایمن سازی نیز بیان کرد: دو هفته آینده دوباره احتمال ورود سامانه‌ای از جنوب غرب کشور را داریم و این امر رسیدگی مجدد به سیل بندها را ضروری می‌کند زیرا این سیل بندها اکنون نیازمند بازسازی و استحکام بخشی دوباره است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر مطالعات جامع خطرپذیری سیل استان به ویژه در شهر یزد را باید انجام دهیم و باید یک فکر اساسی برای استان شود زیرا از سویی کف شهر کاملاً ایزوله و آسفالت است و راهی برای نفوذ آب نیست و از سوی دیگر شهر یزد سطحی صاف قرار گرفته و تنها خروجی آن مسیلی است که به حریم آن تعدی شده و آزادسازی آن نیازمند میلیاردها تومان هزینه است.

é گسیل نیرو و تجهیزات از ۶ استان برای کمک به یزد
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از شخص رئیس جمهور و وزرای کشور و نیرو بیان کرد: به محض اینکه استان درگیر شد شخص رئیس جمهور تماس گرفتند و موضوع را پیگیری و دستوراتی صادر کردند و وزیر نیرو نیز به همراه فرمانده نیروی زمینی ارتش در یزد حضور یافتند و بلافاصله بعد از حضور آنها استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان، گلستان و تهران نیروهای امدادی اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج و نیروهای جهادی و در کنار آن نیروی انتظامی برای کمک به سیل زدگان سنگ تمام گذاشتند، عنوان کرد: سخن امام راحل که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» در سیل اخیر یزد به عینه مشاهده شد.
فاطمی تاکید کرد: از آنجا که بارش‌ها در نیمه شب انجام شد، اگر بسیج، سپاه و نیروهای جهادی و مردمی پای کار نبودند و منازل را در بخش‌های قدیمی تخلیه نمی‌کردند، خسارت‌های جانی شدت می‌یافت.
وی همچنین از اعضای شورای شهر یزد، شهرداران، مدیران خدمات شهری، معاونان شهردار، ستاد اجرایی فرمان امام، فرمانداران، مجموعه مدیریت بحران، نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی، دستگاه‌های خدمات رسان و تمامی دستگاه‌هایی که در این سیل به مردم خدمت رسانی کردند، قدردانی کرد.

 

 

وزیر آموزش و پرورش در نهاوند اعلام کرد
تنها یک ایراد آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان باقی مانده است

é همدان خبرنگار روزنامه جمله‌
وزير آموزش وپرورش در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان نهاوند در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان گفت؛ با تاکید رئیس جمهور مبنی بر نهایی شدن قانون رتبه بندی معلمان، از ١٠ ایرادی که کمیسیون یک تلفیق به آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان گرفت، ٩ ایراد آن رفع شد و یک ایراد باقی مانده نیز در کارگروهی در حال بررسی و در جلسه یکشنبه آینده هیات دولت طرح خواهد شد.
خبر فوق به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان حاکیست یوسف نوری با اشاره به اینکه اعتبار قانون رتبه بندی معلمان ٣٨ هزار میلیارد تومان برای ١٨ ماه است، اظهار کند: اعتبار پیشنهادی برای این لایحه در طرح اولیه که در دولت قبل ارایه شد، ٢٠ هزار میلیارد تومان و برای ۳۶ ماه بوده است، لذا افزایش بودجه قانون رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم میسر شد.
وزیر آموزش وپرورش در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند که به منظور جمع بندی بازدیدهای صورت گرفته از این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور و هیأت دولت بستری برای دیدار نزدیک با مردم و حل مشکلات آن ها است.
وی خاطر نشان کرد: در هر سفر استانی برای هر استان، اعتباراتی تعیین می شود و یکی از روش های تامین مالی و تکمیل پروژه های نیمه تمام، سفرهای استانی است که برای بیش از چند سال، اعتبار استانی برای استان مصوب و تامین خواهد شد.
نوری همچنین در این جلسه با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم شریف شهرستان نهاوند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید تولید مهارت کنند و یکی از ظرفیت های بسیار خوب در شهرستان نهاوند، وجود دانشگاه است که اگر دانشگاه فارغ التحصیل با مهارت تربیت کند، می تواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند.
وی افزود: شهرستان نهاوند دارای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی است که باید در راستای تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام گردید، فعالیت های دانش بنیان داشته باشد.
وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت محوری باید در اولویت قرار گیرد تا نیازهای بازار کار را رفع کند، خاطرنشان کرد: در شهری که زمینه اشتغال آن به طور کامل فراهم است، نباید فردی بیکار باشد.

 

 

 

 

استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛
گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی صنایع فولادی در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده صنعت فولاد در توسعه صادرات و رونق بخش تولید، از گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی صنایع فولادی در این استان خبر داد.
عابدین خرّم در نشستی با مدیران صنایع فولادی استان، با قدردانی از عملکرد درخشان بخش خصوصی استان در این صنعت، اظهار کرد: با همت و تلاش بخش خصوصی، آذربایجان شرقی از قطب‌های تولید فولاد در کشور است و مسئولان استان وظیفه دارند برای حل مشکلات این صنعت تلاش کنند.
وی با تاکید بر پیگیری جدی مسئولان برای حل مشکلات این صنعت بویژه مشکلات گمرکی و مالیاتی، گفت: تأمین مواد اولیه و مسائل مربوط به حمل‌ونقل، مهم‌ترین مشکلات این صنعت هستند که اگر بتوانیم آنها را حل کنیم، تولید در این بخش به‌صرفه‌تر خواهد بود.
خرّم ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان، موضوع تأمین مواد اولیه صنایع فولادی مطرح و با اختصاص یک معدن سنگ‌آهن برای استان موافقت شد که مصوبه مربوط به آن ابلاغ شده است.
وی افزود: سازمان صمت با همکاری معاونت اقتصادی استانداری برای تحقق این مصوبه پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا با حل بخشی از مشکل تأمین مواد اولیه، بتوانیم پایه تولید استان را در این صنعت تقویت کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مشکلات مربوط به حمل‌ونقل در صنعت فولاد نیز خواستار بررسی کارشناسی و تخصصی برای شناسایی موانع استفاده این صنعت از حمل‌ونقل ریلی شد. وی درخصوص قیمت‌گذاری صادراتی برای محصولات فولادی نیز گفت: صنعت فولاد یک فرصت ویژه برای توسعه صادرات استان است و برای مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری صادراتی این صنعت تلاش می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی از فعالان و صاحبان صنایع فولادی هم خواست تا بر عملکرد واحدهای فعال در این صنعت نظارت کرده و اجازه ندهند مسائلی مانند ایجاد شرکت‌های صوری، عملکرد این صنعت را تحت تأثیر قرار دهد.

استاندار سمنان:
۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به استان سمنان اختصاص یافت
استاندار سمنان گفت: ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل سفر ریاست جمهور به دستگاه‌های استان اختصاص یافته است.
سید محمد رضا هاشمی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با رعایت اولویت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان برگزار شود، تاکید کرد: سلامت مردم اولویت باشد.
وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه جلسات ستاد تسهیل به صورت مستمر و منظم برگزار می‌شود، افزود: اقدامات اداره کل اقتصادی و دارایی استان در موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ ارزشمند و شایسته قدردانی است.
استاندار سمنان گغت: ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل سفر ریاست جمهور به دستگاه‌های استان اختصاص یافته که بیش از ۷۵ درصد آن جذب شده است.
هاشمی با بیان اینکه برخی پروژه‌های بزرگ ومهم استان در ایام هفته دولت با حضور مقامات ملی و استانی افتتاح خواهد شد، افزود: فاصله پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها و طرح‌های ارائه شده زیاد است و لازم است این فاصله کاهش یابد.

استاندار خوزستان تاکید کرد؛
لزوم ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خوزستان
استاندار خوزستان بر ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خوزستان به منظور توانمندی سازی این افراد تاکید کرد.
صادق خلیلیان در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان بر پیگیری اعتبارات تخصیص شده در طرح‌های اشتغال روستایی تاکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار در طرح‌های روستایی و عشایری از مواردی است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.
وی با بیان اینکه با دانش‌بنیان کردن حوزه کشاورزی و دامپروری میزان بهره‌وری در این بخش افزایش خواهد یافت، گفت: با این کار علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار شاهد ارزش افزوده بیشتری نیز خواهیم بود. خلیلیان در پایان بر اهمیت کشت گیاهان دارویی و توسعه صنایع مربوط به آن با توجه به ظرفیت این حوزه در استان تاکید کرد. این جلسه با دستور کار گزارش نظارت بر طرح‌های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی برگزار شد.

چشم انتظاری مازندرانی‌ها پایان یافت؛
بازگشت آلاله‌های کربلایی خانطومان
چشم انتظاری مردم مازندران به سرآمد و پیکرهای مطهر سه آلاله عاشورایی از کربلای خان طومان به وطن بازگشت.
پس از تلاش‌های خستگی ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، پیکرهای مطهر شهیدان «حاج رحیم کابلی، محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی» تفحص و پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شده است و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام همزمان با تاسوعای حسینی در استان تشییع می‌شود. خبر شناسایی و بازگشت پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم توسط مسئولان سپاه کربلا به خانواده‌های این شهیدان اعلام و اطلاع رسانی شد.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما