شناسهٔ خبر: 55505775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت روستای شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری در محاصره سیل قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست فرمانداری خانمیرزا با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در این شهرستان گفت: با شروع بارش‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه هفت روستای این شهرستان در محاصره سیلاب قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

یدالله خالدی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون روستاهای سونک، بوگر، ارمند، مُرادان، کلامویی، برجویی و شهرویه دچار آب‌گرفتگی شدید است و در محاصره سیلاب قرار دارد.

وی با اشاره به خسارت‌های فراوان ناشی از جاری شدن سیل در خانمیرزا افزود: هم‌اکنون خسارت‌های فراوانی به عشایر، زمین‌های کشاورزی و واحدهای مسکونی این شهرستان وارد شده است.

خالدی تصریح کرد: تونل الغدیر در محور ارتباطی بروجن به خانمیرزا به خوزستان به‌علت ریزش کوه بسته شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی آن ادامه دارد.

وی یادآور شد: با بسته شدن تونل الغدیر هم‌ اکنون ترافیک سنگینی از خودروها در جاده‌های طرفین این تونل ایجاد شده است.

خالدی اظهار داشت: تاکنون خسارت جانی از این سیل گزارش نشده است و با روشن شدن هوا گروه‌های ارزیاب برای کارشناسی، برآورد و اعلام خسارت‌های جدید ناشی از جاری شدن سیل در خانمیرزا به نقاط مختلف این شهرستان اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها تا روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد اما شدت آن برای روزهای شنبه و یکشنبه اعلام شده بود.

چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه هفته گذشته نیز به‌مدت چندین روز درگیر سیلاب مونسون بود. در سیل گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی و ۴۰۰ دستگاه ابنیه فنی استان دچار حادثه شد که  ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت را شامل شده است‌.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما