شناسهٔ خبر: 55497559 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آئین های عزاداری کهگیلویه و بویراحمد در روز تاسوعای حسینی به اوج خود رسید

عزاداران حسيني در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالي كه شب تاسوعاي حسيني تا پاسي از شب با حضور گسترده در مساجد و تكايا به سينه‌ زني، زنجيرزني و مرثيه‌ خواني مشغول بودند، امروز این عزاداری ها را به اوج خود رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عزاداری هاي پرشور محرم در تاسوعاي حسيني، حال و هواي خاصي به شهرها، بخش ها و روستاهاي استان کهگیلویه و بویراحمد بخشيده و شور حسيني را در اين استان دوچندان كرده است.

 

رهپويان نهضت كربلا از صبح امروز در قالب دسته‌ هاي عزاداري با لباس‌ هاي مشكي و دستارهاي سبز و سياه كوچه و بازار، مساجد، حسينيه‌ ها و تكاياي اين استان را پر كرده‌ اند و در سوگ حضرت سيدالشهدا (علیه السلام) و ياران باوفايش بر سر و سينه مي‌ زنند.

 

براي زنده نگه داشتن حماسه كربلا، پرچم‌ هاي سياه و بيرق‌ هاي سبز و سرخ در شهر یاسوج و ساير شهرهاي استان کهگیلویه و بویراحمد به اهتزاز درآمده و از هركوي و برزن نواي «لبيك یا حسين (ع)» به گوش مي‌ رسد.

 

عاشقان سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (علیه السلام) در بيشتر محلات، مساجد و حسينيه‌ هاي یاسوج و ساير شهرهاي اين استان در مجالس عزاداري شركت و با برپايي دسته‌ هاي عزاداري، عشق و ارادت خود را به شهداي كربلا ابراز مي‌ كنند.

 

عزاداران حسيني در حالي كه شب تاسوعاي حسيني تا پاسي از شب با حضور گسترده در مساجد و تكايا به سينه‌ زني، زنجيرزني و مرثيه‌ خواني مشغول بودند، در روز تاسوعا نيز در حال عزاداري و سوگواري هستند.

 

در اين مجالس، سخنرانان نيز در خصوص فلسفه قيام حضرت امام حسين (علیه السلام) و واقعه عاشورا سخنراني و ايستادگي در برابر ظلم و احياي فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر را از مهم‌ترين اهداف قيام عاشورا بيان كردند.

 

همزمان ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با پخت انواع غذاهاي نذري، عزاداران حسيني را در اين استان اطعام مي‌ كنند .

پایان پیام/82

نظر شما