شناسهٔ خبر: 55481882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طنین یا حسین زنجانی ها در یوم العباس ؛ تا ساعاتی دیگر

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در زنجان پایتخت شور و شعور حسینی ساعاتی دیگر در اجتماع بزرگ هشتم محرم (یوم العباس) یک صدا ندای یاحسین ؛ یا ابوالفضل علیهم السلام سر خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز زنجان؛ عصر روز هشتم محرم در شهر زنجان پایتخت شور و شعور حسینی به روز یوم العباس شهرت دارد.

امسال پس از دو سال اعمال محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع بیماری کرونا، مردم ولایت‌مدار و عاشقان اهل‌بیت(ع) استان زنجان این فرصت را دارند تا بار دیگر عظمت و شکوه امام حسین(ع) و اصحاب ایشان را در پایتخت شور و شعور حسینی برای جهانیان به نمایش بگذارند.

امروز زیر آفتاب گرم نیمه مرداد عزاداران زنجانی به یاد شجاعت و وفاداری علمدار کربلا با روضه خوانان ومداحان همنوا می‌شوند.

مسئول هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان گفت: همه امکانات تجهیز شده است و ۴ هزار خادم افتخاری به همراه نیروهای انتظامی، راهنمایی و رانندگی و آتش نشانی ، هلال احمر و همه مسئولان استانی آماده هستند.

<div id="video-display-embed-code_8358396"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533513/8358396?width=400&height=300"></script></div>

فیروزفر افزود: عزاداران حسینی در قالب دسته حسینیه اعظم زنجان از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه حرکت خود را از مقابل مسجد آغاز  و در طول مسیر فردوسی، سبزه میدان و میدان انقلاب سینه زنی  و دعای فرج امام زمان (عج) را در مقابل بقعه امام زاده سیدابراهیم (ع) زمزمه می‌کنند.

وی افزود: شاه بیت امسال دسته حسینیه اعظم زنجان «ٱمِ بَنین اوغلونا من نوکرم / سایه نشینِ عَلَمِ حیدرم / لبیک ابوالفضل / لبیک ابوالفضل» است.

فیروزفر گفت : امسال قطار فوق العاده از تهران به زنجان برای جابجایی عزاداران و میهمانان یوم العباس در نظر گرفته شده است .

لطیفی مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: صداوسیما مرکز زنجان هم با ۲۰ دوربین تصویربرداری و به کارگیری ۳ پرنده ویک بالگرد این اجتماع را به تصویر می کشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت : روز شنبه ۱۵ مردادماه که مصادف با هشتم محرم است، ساعات کاری ادارات زنجان از ساعت ۷  تا ۱۱ صبح است.

رئیس پلیس راهور گفت: محدودیت‌های ترافیکی در خیابانهای منتهی به میدان انقلاب زنجان اعمال می شود و تا پایان دسته حسینیه اعظم زنجان ادامه خواهد داشت.

امیرفضلی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آماده‌باش نیرو‌های آتش‌نشانی خبر داد و گفت: ۹۶ آتش‌نشان در قالب اکیپ‌های خودرویی و موتوری در آماده‌باش خواهند بود.

موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران و اعضای جوانان هلال احمر در قالب 18 تیم برای عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در شهر زنجان خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه می دهند.

اجتماع و عزاداری روز‌های هشتم و یازدهم محرم زنجانی‌ها در فهرست ملی میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما