شناسهٔ خبر: 55468048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۴۵ درصدی تخلفات حادثه‌ساز در خراسان جنوبی

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۰ هزار جریمه تخلف رانندگی در استان توسط پلیس صادر شده که نشان از افزایش ۴۵ درصدی تخلفات حادثه‌ساز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا رضایی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور میانگین روزانه سه هزار تخلف در خراسان جنوبی ثبت می‌شود که بیانگر توجه ناکافی به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳۸ درصد آمار فوتی حوادث رانندگی در محور زاهدان - بیرجند و بیرجند به مشهد اتفاق می‌افتد تکمیل زیرساخت‌های جاده و دوبانده سازی راه‌ها باید در اولویت متولیان قرار گیرد.

رضایی اظهار کرد: طبق آمار ۶۰ درصد حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها اتفاق می‌افتد که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

وی گفت: ۵۶ درصد تصادفات فوتی و جرحی و ۵۴ درصد متوفیان و مجروحان در جاده‌های استان مربوط به واژگونی‌ها است که عوامل انسانی و زیرساختی مهمترین دلایل آن است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: این در حالی است که میانگین تصادفات مربوط به واژگونی خودرو در کشور ۳۸ درصد است و این نوع از حوادث رانندگی در خراسان جنوبی افزایش قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری دارد.

وی یادآور شد: در بحث خودروهای سوخت‌کش از ابتدای سال ۹ نفر به صورت مستقیم و تعدادی هم به صورت غیر مستقیم جان خود را از دست داده‌اند که باید تدبیری اندیشیده شود.

رضایی گفت: میانگین تردد خودروهای سنگین در کشور ۱۴.۳ درصد است و در خراسان جنوبی این آمار به ۲۱ درصد رسیده است که نقش موثری در افزایش فوتی‌ها دارد.

وی در ادامه توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم، تجاوز و انحراف به چپ را از مهمترین دلایل حوادث رانندگی در خراسان جنوبی برشمرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

نظر شما