شناسهٔ خبر: 55448439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مراسم رونمایی از نخستین لیگ تخصصی ماراتن نسخه سبز برگزار شد.

انجمن پیلاتس فدراسیون ورزش های همگانی مراسم رونمایی از نخستین لیگ تخصصی ماراتن نسخه سبز را برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، این مراسم 10 مرداد 1401 توسط انجمن پیلاتس فدراسیون ورزش های همگانی با حضور دکتر افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، دکتر محمد حسین کوشکی رئیس توسعه ورزش های همگانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایمان متقیان نژاد رئیس انجمن پیلاتس، مریم درخشش نائب رئیس انجمن پیلاتس، امین نصیری معاون تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران و حسین صارمی کارشناس اداره گسترش ورزش های همگانی دانشگاه برگزار شد.
متقیان نژاد درباره این لیگ گفت، لیگ ماراتن نسخه سبز در دو فاز ویژه دانشجویان، پزشکان و پرستاران دانشگاه های علوم پزشکی برگزار خواهد شد، که در فاز اول رویکرد انجمن پیلاتس دانشجویان ایران است که منتخبین این دانشجویان به صورت یک تیم در مسابقات جهانی دانشجویان جهان شرکت می کنند.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی بیان کرد، جامعه پزشکی خدمت ویژه ای به مردم ایران در دوران کرونا کرده که فدراسیون ورزش های همگانی تلاش کرد از طریق ظرفیت هایی که در انجمن پیلاتس وجود دارد میزان و امکان مشارکت این جامعه بزرگ و بسیار پر تلاش را در فعالیت های ورزشی افزایش دهد.
در ادامه کوشکی ضمن تشکر از انجمن پیلاتس برای برنامه ریزی این لیگ گفت، امیدواریم بتوانیم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشجویان زیادی را برای برگزاری و شرکت در این لیگ گرد هم آوریم.
همچنین نائب رئیس انجمن پیلاتس اظهار کرد، این لیگ با حضور پر رنگ بانوان ایران تشکیل خواهد شد، دانشگاه های علوم پزشکی حدود 220 هزار داشنجو دارند که از این تعداد 122 هزار نفر را دانشجویان دختر تشکیل می دهند، که با ترغیب آن ها به رشته پیلاتس خیلی راحت می توانند حتی در دوران دانشجویی در کنار تحصیل بازار کار داشته باشند.
توضیح اینکه، این مسابقات در فاز اول اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مراسم رونمایی از نخستین لیگ تخصصی ماراتن نسخه سبز برگزار شد.

خبرنگار نیلوفر کلانتری

نظر شما