شناسهٔ خبر: 55430221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اظهار نظر اوباما در مورد قتل ایمن الظواهری

صاحب‌خبر -
اظهار نظر اوباما در مورد قتل ایمن الظواهری
خبرگزاری آریا- باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه اظهار داشت که ایمن الظواهری، رهبر القاعده در یک حمله آمریکایی کشته شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛اوباما از موفقیت عملیات هدف قرار دادن الظواهری با حمله هوایی آمریکا به کابل، پایتخت افغانستان، تمجید کرد و از "رهبری پرزیدنت بایدن" و اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده تمجید کرد.

اوباما در توییتی نوشت: «اخبار امشب همچنین گواه این است که تروریسم را می توان بدون جنگ در افغانستان ریشه کن کرد.

وی تاکید کرد: «این ادای احترام به رهبری پرزیدنت بایدن، اعضای جامعه اطلاعاتی است که برای این لحظه تلاش کرده‌اند، و متخصصان مبارزه با تروریسم که توانستند ظواهری را بدون تلفات غیرنظامی بیرون بکشند».

اوباما گفت: «بیش از بیست سال پس از حوادث 11 سپتامبر، سرانجام یکی از طراحان این حمله تروریستی و جانشین اسامه بن لادن به عنوان رهبر القاعده - ایمن الظواهری - به دست عدالت سپرده شد. اسامه بن لادن، رهبر سابق این سازمان در دوران حکومتش کشته شد.

روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رسماً کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در حمله‌ای که آمریکا در افغانستان انجام داد، اعلام کرد و گفت که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان "با دقت برنامه ریزی شده است."

بایدن گفت که الظواهری در یک حمله پهپادی "بدون حضور نیروهای آمریکایی در زمین" کشته شد و افزود که این عملیات "با دقت بالا آماده و اجرا شد".

  
الظواهری در سال 2011 پس از کشتن اسامه بن لادن، مغز متفکر حملات سپتامبر 2001 در ایالات متحده که منجر به کشته شدن سه هزار غیرنظامی شد، رهبری القاعده را بر عهده گرفت.

نظر شما