شناسهٔ خبر: 5539605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

بلاتر:

تا انتخابات زودرس مي‌مانم

موج-رئيس مستعفي فيفا مي‌گويد: تا زمان انتخابات فعلا خودش در فيفا مي‌ماند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سپ بلاتر در نشستي خبري که بسياري از کشورها آن را تحريم کرده بودند و معتقد بودند حضور بلاتر باعث افزايش فساد در فيفا شده است، استعفاي خود را از فيفا اعلام کرد و در نشست خبري خود گفت: فکر مي‌کنم فيفا به يک تغيير و تحول اساسي نياز دارد. درست است که در فيفا به من اعتماد کردند، ولي؛ فکر نمي‌کنم در مجموع اعتمادي نسبت به من وجود داشته باشد و خيلي از کشورها اعتقادي به من ندارند. به همين دليل من همين‌جا استعفاي خود را از فيفا اعلام مي‌کنم و تا زمان برگزاري انتخابات فقط به عنوان رئيس فعاليت خواهم کرد.
بلاتر ادامه داد: 40 سال است زندگي من با فيفا گره خورده است و هميشه دغدغه‌ام اين بوده است که فوتبال پيشرفت کند. اگر هم اين تصميم را گرفتم که بسيار هم برايم سخت بود، صرفا به خاطر پيشرفت فوتبال بوده است.
وي در ادامه گفت: جلسه بعدي اعضاي فيفا قرار بود سال ديگر در مکزيکو سيتي برگزار شود، ولي؛ من درخواست مي‌کنم يک نشست فوق‌العاده براي انتخاب رئيس برگزار شود.
اين در حالي است که منتقدان بلاتر که بسياري از کرسي‌هاي هيات اجرايي فيفا را در اختيار دارند، به دنبال برگزاري نشست در هيات اجرايي هستند تا بر اساس اختياراتي که دارند، رئيسي موقت به جاي بلاتر انتخاب کنند. از اين پس و با بازداشت ژروم والکه، شرايط روز به روز براي بلاتر سخت‌تر مي‌شود، حتي شرکاي تجاري بزرگ دوران مديريتي او هم يک‌به‌يک پشتش را خالي مي‌کنند. قبل از همه شرکت کوکاکولا در بيانيه‌اي اين تصميم بلاتر را ستود و اعلام کرد: اين تغيير، حرکتي به‌سوي مديريت قرن بيست و يکمي براي اداره فيفاست.
بلاتر در کنفرانس خبري خداحافظي‌اش گفته بود: با 40 سال از عمري که براي فيفا گذاشتم، اين رشته را به محبوب‌ترين رشته دنيا بدل کردم.
وي در پاسخ به سوالي که آيا پاي خودش هم در اين رسوايي گير خواهد بود؟ با خنده‌اي معنادار پرسش را بي پاسخ گذاشت و با طمأنينه تلاش کرد از کوره در نرود.

نظر شما