شناسهٔ خبر: 55386726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق در شمال خراسان رضوی

موج نیوز

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: فعالیت این سامانه در نواحی شمالی استان بیشتر و حجم این بارش‌ها در نیمه شمالی نسبت به دیروز کمتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: تا بعد از ظهر امروز از شدت ناپایداری جوی کاسته شود، ولی در نیمه شمالی استان وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

رضایی پور در ادامه این خبر اعلام کرد: فعالیت این سامانه در نواحی شمالی استان بیشتر و حجم این بارش‌ها در نیمه شمالی نسبت به دیروز کمتر است، ولی با توجه به بارش رگباری امکان وقوع و ایجاد رواناب، سیلاب و آب گرفتگی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: روز گذشته نیز شاهد گسترش ناپایداری جوی به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی به شکل افزایش شدت وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق بودیم.

وی همچنین ادامه داد: این بارش‌ها در برخی نواحی استان و نقاط کوهستانی به شکل، بارش تگرگ رخ داد که متاسفانه در برخی نقاط منجر به سیلاب و ایجاد خسارت شد.

رضایی پور متذکر شد: در این مدت بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با حدود۶۰ میلیمتر ثبت و گزارش شد. همچنین در روز دوشنبه و در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان، وزش باد و گرد و خاک شکل خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۶ درجه و مه ولات با بیشینه دمای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد از نیشابور با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

رضایی پور در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مدت دمای هوا ی شهر مشهد بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود که امروز با یک درجه کاهش در گرم‌ترین ساعات به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما