شناسهٔ خبر: 5533729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بعیدی‌نژاد: در خصوص حل موضوع پی ام دی از طريق دسترسی به سايت‌های نظامی و مصاحبه با شخصيت‌ها مخالفت كردیم

"حمید بعیدی‌نژاد" در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ما همان جا بمحض دريافت پيشنهاد طرف ١+٥ در خصوص حل موضوع به اصطلاح پي ام دي از طريق دسترسي به دو سايت نظامي و مصاحبه با برخي شخصيتهاي نظامي و علمي با آن مخالفت كرديم. اعلام كرده اند كه ما با اين پيشنهاد موافقت كرده بوديم اما تهران با آن مخالفت كرد.

صاحب‌خبر -
در خصوص حل موضوع پی ام دی از طريق دسترسی به دو سايت نظامی و مصاحبه با برخی شخصيت‌ها با آن مخالفت كرديم به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حمید بعیدی‌نژاد" در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعد از آنكه بنده يادداشت مربوط به ارتباط بحث پي ام دي با مذاكرات هسته اي را نوشتم برخي از سايت‌ها و شخصيت‌هاي منتقد به جاي آنكه به واقعيت مطلب توجه بفرمايند و بدنبال كشف حقيقت باشند، باز به حواشي پرداختند و از جمله به اين امر اشاره كردند كه آقاي دكتر عراقچي در مصاحبه تلويزيوني خود برخلاف اعلام بنده كه ما همان جا بمحض دريافت پيشنهاد طرف ١+٥ در خصوص حل موضوع به اصطلاح پي ام دي از طريق دسترسي به دو سايت نظامي و مصاحبه با برخي شخصيتهاي نظامي و علمي با آن مخالفت كرديم، اعلام كرده اند كه ما با اين پيشنهاد موافقت كرده بوديم اما تهران با آن مخالفت كرد.

با علم به اينكه بنده اطمينان دارم كه روشنگري بيشتر در اين خصوص متاسفانه براي برخي از اين سايتها و افراد اثري ندارد ولي براي روشن شدن بيشتر موضوع براي عزيزان بسياري كه بدنبال كشف حقيقت هستند و حاضر نيستند حقيقت را فداي هر چيز ديگري از جمله تمايلات سياسي نمايند، لازم دانستم كه براي ثبت در سوابق مذاكرات اين توضيح را عرض نمايم كه:

چگونگي حل بحث پي ام دي در جلسات زيادي با طرفهاي ١+٥ موردبحث قرار گرفته بود و بدنبال اين جلسات نهايتا كليات نحوه حل موضوع بدين‌صورت كه از طريق اجراي برخي اقدامات خاص و مشخص از سوي ايران باشد، مورد توافق طرفين قرارگرفته بود. اما قرار بود كه طرف مقابل پيشنهاد مشخص خود را كه اين اقدامات شامل چه اقدامات مشخصي باشد به ايران ارائه كند تا پس از بررسي و تاييد آن در تهران، اقدام لازم بعدي صورت گيرد.

بعد از ظهر يك روزي كه به ما اعلام شد مي‌خواهند پيشنهاد را به ما بدهند، آن جلسه را بعد از هماهنگي مواضع با آقاي دكتر ظريف،  بنده با آقاي دكتر عراقچي با هم رفتيم و وقتي پيشنهاد آنها را ديديم بر اساس همان اصول هماهنگ شده مخالفت خود را با اين پيشنهاد همان جا اعلام كرديم و اين مخالفت را خود شخص آقاي دكتر عراقچي اعلام كرد و حتي تاكيد كرد كه حتي طرح را از ١+٥ تحويل هم نميگيريم.

آنوقت البته آنها از ما خواستند براي آگاهي تهران از پيشنهاد آنها گزارشي به مقامات خود ارائه كنيم كه همان موقع يعني حدود سه ماه پيش اين گزارش هم انجام شد و موضع تيم مذاكره كننده در تمامي سطوح عالي مورد تاييد و تقدير قرار گرفت.

 در پايان در اين شب مبارك عيد بزرگ نيمه شعبان را به همگي شما عزيزان تبريك عرض مينمايم و اميدوارم عنايت خاصه حضرت امام عصر عج بويژه در اين مرحله حساس در كشور مشمول ملت بزرگ ما گردد.

انتهای پیام/

نظر شما