شناسهٔ خبر: 55306386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ششمین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی تندر

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، ششمین جلسه محاکمه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر صبح امروز (سه شنبه ۴ مرداد) در شعبه ۱۵ انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان تهران برگزار شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی در ابتدای این جلسه از دادگاه با فراخواندن متهم جمشید شارمهد به جایگاه از وی خواست تا برابر اتهامات، دفاع کند.

شارمهد با حضور در جایگاه گفت: جمشید شارمهد فرزند حمید هستم، متولد سال ۱۳۳۴ هجری شمسی، متاهل، ساکن آمریکا _ کالیفرنیا بوده و دارای تابعیت ایرانی _ آلمانی هستم.

قاضی صلواتی در خصوص اتهامات متهم بیان کرد: برخی از اتهامات آقای جمشید شارمهد فرزند حمید که بر اساس کیفرخواست صادره در جلسات دادگاه‌های گذشته قرائت شد، دائر بر افساد فی‌الارض از طریق هدایت و رهبری گروه تروریستی تندر، طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، بمب گذاری در حسینیه شیراز مورخه ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۷ که موجب به شهادت رسیدن ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر شده است، بمب‌گذاری در دهانه تونل سد سیوند در شیراز، طراحی و برنامه ریزی به قصد مسموم کردن آب شرب شهر مقدس قم و... و طراحی ۳۰ اقدام دیگر که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شده است، تفهیم و قرائت، دفاعیات خود را بیان کنید.

بیشتر بخوانید: 
پنجمین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی تندر


متهم شارمهد در ابتدای دفاع از خود گفت: موارد مطرح شده را قبول ندارم.

در ادامه دادگاه قاضی صلواتی از متهم خواست تا در خصوص چگونگی جذب به گروهک تروریستی تندر، سرکردگی و هدایت آن و انفجار حسینه شیراز توضیح دهد.

متهم شارمهد گفت: فعالیت من زمانی شروع شد که در حال مهاجرت از آلمان به آمریکا بودم.

متهم شارمهد گفت: در سال ۲۰۰۲ در آمریکا شرکت نرم افزاری تشکیل دادم و در ادامه به برخی از موضوعات مربوط به تاریخ ایران و اسلام علاقه‌مند و آن‌ها را تبلیغ کردم.

قاضی صلواتی در ادامه از متهم خواست تا در خصوص انفجار حسینه شیراز توضیح دهد.

متهم شارمهد گفت: این انفجار به دست یکی از انجمنی‌ها به نام مجید راستگو در داخل شیراز انجام شد، راستگو با من تماس گرفت و ارتباط برقرار کرد و گفت: طرحی دارد و می‌خواهد آن را انجام دهد که من به وی گفتم که هر زمان طرح نهایی شد به من اعلام کن.

قاضی صلواتی خطاب به متهم شارمهد گفت: چه پاسخی در خصوص اظهارات و صحبت‌های خانواده معظم شهدای حسینیه شیراز دارید؟

متهم شارمهد گفت: جز تاسف خوردن صحبتی ندارم.

قاضی صلواتی: شما که می‌دانستی در داخل حسینیه شیراز هم کودک وجود دارد و هم زن.

متهم شارمهد: نه، نمی‌دانستم.

قاضی صلواتی: جزییات محل را به شما اعلام کرده بودند.

متهم شارمهد: کی اعلام کرده بود؟

قاضی صلواتی: متهمان؛ اسلامیان و راستگو.

به دستور قاضی صلواتی، فیلم مربوط به جلسه دادگاه متهم محسن اسلامیان و اقاریر وی در سال ۱۳۸۷ منتشر شد. پس از پخش فیلم مذکور قاضی صلواتی خطاب به متهم شارمهد گفت: در این رابطه چه توضیحی دارید؟

متهم شارمهد در پاسخ به سوال ریاست دادگاه پاسخی نداد.

قاضی صلواتی: مسئولیت انفجار حسینه شیراز را در بیانیه خود برعهده گرفتی؟

متهم شارمهد: بله، اما من کاری انجام ندادم.

به دستور قاضی صلواتی فیلم بیانیه متهم شارمهد پس از انفجار حسینه شیراز در جلسه دادگاه پخش شد. قاضی صلواتی در ادامه گفت: تمام ایمیل‌های شما موجود است که دستور انفجار در حسینه شیراز را صادر کردید.

به دستور قاضی صلواتی فیلم مربوط به اظهارات اسلامیان در جلسه دادگاه سال ۱۳۸۷ در خصوص ارتباطشان با متهم جمشید شارمهد، در جلسه دادگاه پخش شد.

قاضی صلواتی در ادامه با اعلام ختم این جلسه از دادگاه گفت: زمان برگزاری جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما