شناسهٔ خبر: 55243983 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

خارج کردن گیلان از بن بست فعالیت‌های فرهنگی و هنری با حضور اساتید و مفاخر ملی

ثقتی با بیان اینکه استان گیلان برای تبدیل شدن به مرکز برگزاری بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ظرفیت بالایی دارد گفت: با کمک همه هنرمندان، اساتید و مفاخر، گیلان از بن بست فعالیت‌های فرهنگی و هنری خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، «رضا ثقتی» امروز (شنبه، ۱مرداد) در افتتاحیه ویژه برنامه نمایشگاه آثار خوشنویسان برتر کشور اظهار داشت: باور و اعتقاد ما این است که حضور مفاخر بزرگی همچون استاد امیرخانی ضمن اعتبار بخشی به حوزه هنر غنای بسیار خاصی به این مجالس می‌بخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: ما از چندین ماه قبل علاقمند به حضور استاد امیرخانی در استان گیلان و شهر رشت بودیم که این اتفاق امروز به میزبانی گالری حق دوست محقق شد که اتفاقی بسيار خوشحال کننده است. 
 
ثقتی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های انجمن خوشنویسان گیلان تصریح کرد: یقینا بعد از این همایش آثار گرانقدر حضور اساتید خوشنویسی را در گالری تالار مرکزی رشت خواهیم دید زیرا حضور اساتید به نام حوزه‌های مختلف هنری به ویژه خوشنویسی ثمرات و برکاتی برای سرزمین مقصد در بر دارد.
 
وی یکی از بزرگترین این ثمرات را ایجاد انگیزه بین جوانان جویای نام و علاقمند به حوزه هنر دانست و اذعان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین مدت کوتاه سعی کرده بستر فعالیت‌های خود را در پاسداشت مقام مفاخر و اساتید فرهنگ و هنر تعریف کند زیرا گیلان می‌تواند مرکز بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور باشد. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: بدون شک با کمک همه هنرمندان و اساتید و مفاخر، استان گیلان از بن بست فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیرون خواهد آمد زیرا این خطه روزی مرکز تعاملات و میزبان رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بود.
 
ثقتی با تاکید بر اینکه کرونا بهانه خوبی برای عدم برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و ایجاد بن بست در استان گیلان نیست اذعان کرد: یقینا استان گیلان میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری خواهد شد و جشنواره‌های بزرگ ملی در آن پایه‌ریزی می‌شوند.
 
وی از برگزاری رویداد ملی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان سخن گفت و یادآور شد: امسال در راستای سیاست تمرکززدایی دولت، قصد داریم فعالیت‌ها را از مرکز استان گیلان به تمام شهرها و شهرستانها بکشانیم .
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی که امسال انجام دادیم نمایش‌های فاخر جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان در سطح ۱۶ شهرستان استان گیلان اجرا خواهد داشت.
 
ثقتی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان برتر کشور در تالار مرکزی خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی هنری مادر است زیرا با اصالت و با اعجازی که در خود دارد توانسته چهره‌های برجسته تئاتر، سینما و ادبیات را دور خود جمع کند و گرمابخش این رویداد بزرگ باشد.

نظر شما