شناسهٔ خبر: 55208886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کرمان:

شهرداری‌ها باید به فکر منابع پایدار باشند

فداکار گفت: درآمد شهرداری‌ها از ارزش افزوده‌ای است که حاصل می‌شود، بنابراین باید برای منابع پایدار شهرداری‌ها فکری کرد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار ظهر ۳۰ تیر ماه در نشست شورای اداری شهرستان فاریاب که با حضور تعدادی از فعالان اقتصادی و فرهنگی برگزار شد، گفت: وظیفه مدیران، نوکری مردم است و تفاوتی در بومی یا غیربومی بودن وجود ندارد.

او می گوید: مدیران غیربومی گاهی بهتر می‌توانند کار کنند؛ چون معذوریت‌ها و نگاه‌های طایفه‌ای در آن ها وجود ندارد. علاوه بر اینکه ظرفیت‌سازی نیرو‌های انسانی از اهم مباحثی است که باید دنبال شود.

استاندار کرمان به ظرفیت معدنی شهرستان پرداخت و گفت: با استقلال اداره صمت در جنوب، شرایط متفاوت شده است، ضمن اینکه شرکت‌ها باید مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

به گفته او ارتقای راه‌های شهرستان از جمله محور زهمکان ضمن اینکه منطقه را از بن بست خارج می‌کند، ظرفیت و موقعیتی برای شهرستان‌های اطراف به وجود می‌آورد.

فداکار می گوید: استقرار نداشتن ادارات در چند شهرستان، مشکل ساز شده و حتما باید رفع شود.

او گفت: آسیب‌های اجتماعی در شهر‌ها متفاوت است و اقتضای خود را دارد و نباید همه را یکی دید.

به گفته استاندار کرمان درآمد شهرداری‌ها از ارزش افزوده‌ای است که حاصل می‌شود؛ بنابراین باید برای منابع پایدار شهرداری‌ها فکری کرد.

حجت‌الاسلام عباس گروهی، امام جمعه فاریاب نیز در این جلسه گفت: شهرستان بن‌بست است و جاده زهمکان و حُرمه می‌تواند این شهرستان را از بن‌بست خارج کند.

 به گفته او در آب شرب شهرستان و آبرسانی سیار به روستا‌ها مشکل وجود دارد و امکانات شهرستان کافی نبوده و در حد بخش است و برخی ادارات هنوز مستقر نشده‌اند.

ارتقای حوزه بهداشت و درمان، احداث شهرک صنعتی، رفع مشکل و تعیین تکلیف اسناد اراضی ملی نیز از دیگر موارد مورد تاکید امام جمعه فاریاب بود.

نظر شما