شناسهٔ خبر: 55175248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بافت رج‌هایی از تار و پود عشق به امام باقر (ع)

۲۳۵ کارگاه قالی بافی در خراسان جنوبی وجود دارد که بیش از ۱۳ هزار بانو در این کارگاه‌ها برای کمک به ساخت صحن حرم امام باقر (ع) فرش می‌بافند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: برای توسعه اعتاب مقدسه امامین جوادین و گسترش فضا‌های فیزیکی آن باید برنامه ریزی‌هایی می‌شد که در اولین مرحله توسعه، ساخت صحن حرم امام باقر (ع) طراحی و در حال اجرا است.

او گفت: برای اینکه بتوان این طرح را سریع‌تر به انجام برساند ۵ استان دیگر شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، اصفهان و فارس معین این کار شده اند تا منابع مالی لازم را از مردم و خیرین جمع آوری کنند.

سرهنگ جوینده گفت: دبیرخانه هماهنگی این ۶ استان در خراسان جنوبی مستقر است و همه الزامات، امکانات و ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح باید هماهنگ شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: این طرح از پارسال شروع شده و تا سال ۱۴۰۳ ادامه دارد که تقریبا ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت و تکمیل این طرح پیش بینی شده است که باید به همت مردم و خیرین در طول این سه سال جمع آوری شود.

او گفت: طبق این پیش بینی، به ازای هر نفر در هر استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در طی سه سال باید جمع آوری شود که تاکنون در استان که جمعیتی بالغ بر ۷۶۰ هزار نفر دارد، ۲۶ درصد از مبلغ مورد نیاز، یعنی بیش از سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

سرهنگ جوینده گفت: این طرح در حال اجرا است و در مرحله اول طرح، ابنیه‌ها باید طوری تخریب شود که به ابنیه‌های دیگر آسیبی وارد نشود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: هم اکنون شمع کوبی‌ها تا عمق ۲۰ متری انجام شده است و در مرحله گودبرداری هستیم.

او گفت: برای رسیدن به اهداف مان نیاز به کمک‌های مردمی و وقفیات داریم که البته کشاورزان با وقف، کارمندان با کسر حقوق به خواست خودشان و بانوان با قالی بافی کمک بزرگی به شروع ساخت صحن حرم امام باقر (ع) کرده اند.

سرهنگ جوینده گفت: هم اکنون ۲۳۵ کارگاه قالی بافی در استان وجود دارد که بیش از ۱۳ هزار بانو در این کارگاه‌ها اقدام به بافت فرش برای کمک به این طرح می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: همچنین هم استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۸۷۴۶۰۲۲۳ و یا با مراجعه حضوری به ستاد‌های عتبات عالیات در استان در روند این طرح ما را یاری کنند.

نظر شما