شناسهٔ خبر: 55144573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت :

حیات بنگاه های اقتصادی وابسته به فعالیت های دانش بنیانی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در مراسم رونمایی از سند راهبردی ایدرو 1406 گفت : اصلاح ساختار حکمرانی در حوزه صنعت می تواند به تحقق الگوی توسعه پایدار کمک کند .

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا محمد جواد حاجی حسینی با گرامیداشت پنجاه و پنجمین سال تاسیس ایدرو به خدمات ارزنده این سازمان در توسعه صنعتی کشور و توانمندی بی بدیل این سازمان توسعه ای اشاره و تصریح کرد : ایدرو لوکوموتیو پیشران صنعتی می تواند با شناسایی ظرفیت های کم نظیر در کشور از طرح های نوین و دارای پشتیبانی و مشارکت می کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با بیان اینکه مناطق محروم کشور از اولویت توسعه متوزان است ، عنوان کرد : ایدرو با توجه به سیاست های اصل 44 قانون اساسی نقش انکار ناپذیری در توسعه صنعتی این مناطق دارد .
حاجی حسینی با اشاره به روند اجرای برنامه‌های تحولی وزارت صمت در بخش‌های مختلف افزایش صادرات غیر نفتی ، کاهش خام فروشی مواد معدنی ، افزایش عرضه خودرو ، ایجاد مرکز یکپارچه پاسخگویی ، تدوین سند آمایش صنعتی و احیای بیش از یک هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل را از جمله این اقدامات برشمرد.
امروز همزمان با 26 تیرماه پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو 1406 رونمایی شد. براساس سند راهبردی جدید ، چشم انداز ایدرو توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق 1406 خواهد بود. توانمند سازی و نوسازی صنایع ، توسعه پلت فرم های نوآورانه، توسعه هدفمند سرمایه گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی ها چهار راهبرد کلان ایدرو براساس سند جدید تعریف شده اند .

نظر شما