شناسهٔ خبر: 55103917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد آبله میمون

موارد ثبت شده ابتلا به آبله میمون در جهان و به‌ویژه در اروپا از ۱۰ هزار مورد گذشت و همین امر کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت را به تشکیل جلسه واداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه آینده به‌منظور تعیین تدابیر ویژه برای مقابله با اوج‌گیری شیوع آبله میمیون در ۶۰ کشور جهان و بیش از همه در منطقه اروپا، تشکیل جلسه می‌دهد.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است که کمیته باید در مورد «جدیت موارد آبله میمون» و اعلام «وضعیت اضطراری سلامت عمومی در ابعاد بین‌المللی» که بالاترین سطح هشدار این سازمان محسوب می‌شود، تصمیم‌گیری کند.

این نشست برای دومین بار تشکیل می‎شود؛ در نشست نخست در ۲۳ ژوئن (۲ تیر) این کمیته اعلام افزایش سطح هشدار را نپذیرفته بود. اما این بار تعداد موارد ثبت شده ابتلا به آبله میمون در ۶۰ کشور و به ویژه در اروپا افزایش یافته و از مرز ۱۰ هزار مورد ابتلا گذشته است.

تدروس ادهانوم قبریسوس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت بار‌ها در مورد گسترش این بیماری در بخش‌هایی از دنیا که جزو مناطق بروز معمول این بیماری نبوده اند، ابراز نگرانی کرده و کشور‌های درگیر را به اتخاذ تدابیر مناسب برای محدود کردن گسترش بیماری فراخوانده است.

وی روز سه‌شنبه در نشست خبری خود در ژنو گفت: مجدداً تأکید می‌کنم که باید برای متوقف کردن انتقال ویروس تلاش کنیم و به دولت‌ها توصیه کنیم که ردیابی تماس را برای نظارت و مهار ویروس و نیز قرنطینه افراد مبتلا انجام دهند.

نظر شما