شناسهٔ خبر: 55101259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چگونه یک گالری دیواری زیبا بسازیم

ترفندهای چیدمان گالری دیواری | رایج‌ترین اشتباه در آویزان کردن تابلوها را انجام ندهید

گالری دیواری یک راه خلاقانه برای تزئین دیوارها و حتی فضاهای مرده خانه است. گالری دیواری رنگ و طرح و حتی داستان را به خانه شما اضافه می‌کند؛ با این حال، ساخت این گالری قوانین و ترفندهایی دارد که به زیبا شدن نتیجه کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، درست کردن یک گالری دیواری یک راه عالی برای نمایش مجموعه شخصی شماست و می‌تواند به یک فضای کوچک، چیزهای زیادی اضافه کند؛ برای زیبا شدن گالری دیواری قوانینی وجود دارد که البته قابل شکستن هستند اما بهتر است قبل از سوراخ کردن دیوار، آنها را خوب در نظر بگیرید تا به دردسر نقاشی کردن نیفتید.

اگر یک دیوار بزرگ دارید، این همان مکان عالی برای ساخت گالری است اما اگر یک دیوار بزرگ ندارید، می‌توانید از اطراف پنجره‌ها، اطراف درها، بالای تخت، بالا و اطراف شومینه استفاده کنید؛ فقط مطمئن شوید که رطوبت این فضا زیاد نباشد چراکه عکس‌ها و قاب‌های شما در معرض رطوبت دچار مشکل خواهند شد.

چه نوع تصاویری را روی گالری دیواری نمایش دهیم؟

دیوار گالری خود را مانند صفحات یک آلبوم عکس در نظر بگیرید. سعی کنید از طریق تصاویری که انتخاب می‌کنید، یک داستان یا روایت را بیان کنید. برای مثال، اگر مراسم عروسی‌تان را در نظر گرفته‌اید، پرتره‌های عروس و داماد و همچنین عکس‌هایی از جزئیات کوچکی که آن روز را بسیار خاص کرده، اضافه کنید.

عکس‌های پرینت شده چطور؟

دیواری از عکس‌های سیاه و سفید، ترکیبی از چاپ‌های روشن و جملات مثبت، نقاشی‌های گل‌دار، همه وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند عالی به نظر می‌رسند. اما سعی نکنید هرکدام را در محلی جداگانه روی دیوار نصب کنید. به عنوان مثال گروهی از نقاشی‌ خط‌ها را در یک قسمت از دیوار نصب نکنید در حالی که چند تصویر روشن را در قسمتی دیگر نمایش داده‌اید؛ آنها را با هم مخلوط کنید.

ترفندهای چیدمان گالری دیواری | رایج‌ترین اشتباه در آویزان کردن تابلوها را انجام ندهید فضای بالای کابینت‌های آشپزخانه می‌تواند به یک گالری زیبا تبدیل شود.

اندازه‌ها را با هم مخلوط کنید

طرح یا قاب یکسانی که بارها و بارها تکرار می شود بسیار رسمی و خشک به نظر می‌رسد؛ البته اگر این همان چیزی است که دوست دارید، پس همین کار را بکنید. برخی از مردم دوست دارند با یک قطعه بزرگ در کنار برخی قطعات کوچکتر به دیوار تنوع و حرکت بدهند. فراموش نکنید که تابلوی بزرگ را در کناره‌ها نصب نکنید.

به رنگ‌ها فکر کنید اما اسیر آنها نشوید

گالری دیواری شما در نهایت یک بخش غالب از دکوراسیون داخلی خواهد بود؛ به این فکر کنید که رنگ‌های هر قاب چه کاری انجام می‌دهد. برخی از آنها برجسته می‌شوند و برخی دیگر با پرده‌ها هماهنگ هستند. بعضی رنگ‌ها در کنار یکدیگر واقعا خوب می‌نشینند و برخی به خوبی از هم جدا می‌شوند. لازم نیست همه آثار یک رنگ یا حتی وزن یکسانی داشته باشند تا با هم یک مجموعه زیبا ایجاد کنند اما اغلب ترکیب پالت رنگی فضا برای شما الهام بخش خواهد بود.

ابتدا یک مدل بسازید

می‌توانید قاب‌ها را روی زمین بگذارید و با ترکیب و فواصل مختلف بازی کنید. یک راه دیگر هم این است که تکه‌هایی از کاغذ را به اندازه هر یک از قاب‌ها برش دهید و آنها را با نوار چسب به دیوار بچسبانید. هر یک از این راه‌ها به شما امکان می‌دهد طرح‌بندی‌های مختلفی را امتحان کنید بدون اینکه یک دیوار خراب روی دستتان بماند.

ارتفاع و عرض گالری را از قبل اندازه بزنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در آویزان کردن تابلو، آویزان کردن بیش از حد بالای آن است با این حال، یک گالری دیواری می‌توانید به سمت بالا، یعنی تقریبا تا سقف پیش برود اما در جهت برعکس، پایین آمدن تا لبه نشیمن کافی است؛ البته به شرطی که قصد دارید دیوار را پر کنید، اما اگر دیوار را پر نمی‌کنید، خیلی بالا نروید!

ترفندهای چیدمان گالری دیواری | رایج‌ترین اشتباه در آویزان کردن تابلوها را انجام ندهید دکور کردن فضای پیرامون تلویزیون با کمک گالری دیواری یکی از ایده‌های جذاب است.

برخی از بهترین دیوارها پشت تلویزیون هستند

این یکی از واقعیت‌های زندگی مدرن است. کافی است گالری اطراف آن بچینید و تلویزیون را به عنوان یک عنصر در آن مجموعه در نظر بگیرید.

آویزان کردن بخش ناخوشایند کار است

تنظیم ارتفاع عمودی یکی از چالش‌های اصلی ساختن یک گالری دیواری است چراکه ممکن است گیره آویز هر تابلو ارتفاع روی دیوار را به هم بریزد. پیشنهاد ما این است که با یک نوار اندازه‌گیری بالای قطعات گالری را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید؛ کار را روی انگشت خود در مرکز نوار آویزان کنید و از بالای تابلو به سمت پایین تا محل طناب را اندازه بگیرید. فرض کنید ۳۵ میلی‌متر شد، پس اگر می‌خواهید قطعه بالایی ۱.۶ متر بالاتر از کف باشد، نقطه‌ای که میخ قلاب در آن فرو می‌رود باید ۳۵ میلی‌متر پایین‌تر باشد.

براي نصب گالري ديواري از كاغذهاي الگو كمك بگيريد. براي نصب گالري ديواري از كاغذهاي الگو كمك بگيريد. رنگ گالري مي‌تواند با كمك پالت رنگي فضاي دكوراسيون اصلي انتخاب شود. گالري ديواري مي‌تواند با كمك اجزاي مختلفي مثل آينه هم اجرا شود. گالري ديواري مي‌تواند با كمك اجزاي مختلفي مثل آينه هم اجرا شود. گالري ديواري با كمك سبدها و دستباف‌ها طرحي خلاقانه پيدا مي‌‌كند. گالري ديواري با كمك سبدها و دستباف‌ها طرحي خلاقانه پيدا مي‌‌كند. يك گالري ديواري مي‌تواند جلوه نشيمن را بسيار بهتر كند. يك گالري ديواري مي‌تواند جلوه نشيمن را بسيار بهتر كند. گالري مي‌ـتواند به صورت شخصي طراحي شود و از يادگاری‌ها شما شكل بگيرد. گالري مي‌ـتواند به صورت شخصي طراحي شود و از يادگاری‌ها شما شكل بگيرد. يک گالری ديواری مي‌تواند كنجي بی‌كاربرد را زيبا كند. يک گالری ديواری مي‌تواند كنجي بی‌كاربرد را زيبا كند. گالري مي‌تواند روي فضاي راه پله داستان مورد نظر شما را بگويد. گالري مي‌تواند روي فضاي راه پله داستان مورد نظر شما را بگويد.

نظر شما