شناسهٔ خبر: 55041753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آصفری: بایدن در این سفر پادشاه عربستان را متقاعد به افزایش تولید نفت می کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی هدف سفر بایدن به عربستان را جبران بخشی از بحران تورم و گرانی افسار گسیخته آمریکا از طریق فروش اسلحه به عربستان دانست.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری  با اشاره به سفر قریب‌الوقوع بایدن به عربستان سعوی اظهار کرد: آمریکا در حال حاضر به شدت با بحران گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌کند و بایدن در تلاش است از طریق سفر به عربستان و فروش اسلحه‌ به پادشاهان خودفروخته این کشور، بخشی از این بحران را کاسته و اوضاع کشورش را آرام کند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با بحران تورم و گرانی افسار گسیخته در کشورش مواجه است و برای حل این بحران راهی جز دوشیدن گاو شیرده عربستان از طریق فروش اسلحه و گرفتن پول‌های بی‌حساب و کتاب از آنان ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت نفت و گاز تورم بی‌سابقه‌ای را در تاریخ آمریکا رقم زده است، ادامه داد: بایدن در این سفر تلاش خواهد کرد پادشان عربستان را متقاعد به افزایش تولید نفت کند تا از این طریق از قیمت جهانی آن کاسته و به بهبود اوضاع برهم ریخته آمریکا کمک شود.

آصفری با اشاره به پروژه ایران هراسی گفت: در شرایطی که آمریکا به دنبال تشدید برنامه‌های ایران‌هراسی است و از طریق این پروژه می‌کوشد مانع توسعه و گسترش روابط ایران با کشورهای دیگر شود، تقویت ارتباط ایران با کشورهای همسایه می‌تواند خنثی‌کننده این توطئه باشد که می‌طلبد دولتمردان برای این مهم سیاست‌گذاری درستی را در دستور کار قرار دارند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما