شناسهٔ خبر: 54993484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه یاسوج:

عفاف و حجاب از واجبات دین اسلام است

حجت‌الاسلام «حسینی» حجاب و عفاف را از واجبات دین اسلام دانست و گفت: وضعیت کنونی حجاب و عفاف در جامعه مناسب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج امروز در خطبه‌های نماز  جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن روز عرفه و عید قربان، اظهار داشت: عید قربان روزی است که حضرت ابراهیم از فرزند محبوب خود گذشت و فرمان پروردگار را برای قربانی کردن فرزندش اجرا کرد و با وجود همه دسیسه‌های شیطان، فرمان‌ حق را اجرا کرد.

وی به واقعه مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ و قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب اشاره داشت و افزود: در چنین روزی تعداد زیادی از مردم در جوار امام  هشتم به شهادت رسیدند و به همین مناسبت، ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب  نام‌گذاری شده است

امام جمعه یاسوج حجاب و عفاف را از واجبات دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی حجاب و عفاف در جامعه مناسب نیست که چنین موضوعی خواسته دشمن درونی یعنی نفس و شیطان و دشمن بیرونی یعنی غرب و رسانه‌های غربی است.

حسینی ترویج فساد و فحشا در جامعه را از نقشه‌های شوم دشمنان عنوان کرد و متذکر شد: لباس‌های نامناسب، تقلید از دشمن و حیله شیطان است و مسئولان باید بر شکل لباس‌ها نظارت کنند.

وی با بیان اینکه باید قوانین در همه بخش‌ها به گونه‌ای وضع شود که انجام تخلف، هزینه سنگین در پی داشته باشد‌، ابراز کرد: اتخاذ جریمه‌های سنگین در موضوعات مختلف، سبب عدم جرأت برای تکرار تخلفات می‌شود.

امام جمعه یاسوج تأکید کرد: بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و باید با آن مقابله شود زیرا فرد بدپوشش سبب تحریک همگان می‌شود و برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق به دلیل همین پوشش‌های نامناسب است و باید جریمه سنگین مالی برای آنها در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون حجاب و عفاف تصویب شده است و باید به آن عمل شود، گفت: ادارات هم بر پوشش کارکنان خودشان نظارت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما